مراسم تودیع سیدحسن موسوی رئیس قبلی سازمان میراث فرهنگی و معرفی محمد شریف ملک‌زاده رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیروز با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، سعید مرتضوی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، حمید بقایی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و معاون اجرایی کنونی ریاست‌جمهوری و احمد‌زاده کرمانی که پس از بقایی ریاست سازمان میراث فرهنگی را به‌عهده گرفت برگزار شد.

سازمان میراث فرهنگی

منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور در ابتدای این مراسم مدیریت موسوی بر سازمان میراث فرهنگی را توأم با ایجاد آرامش در این سازمان دانست و گفت: در 6‌ ماه نخست سال، 68 درصد هدف‌های این سازمان محقق شده است به‌طوری که رتبه گردشگری ایران در سال 2007 از 167به 54رسید و در بخش درآمدهای گردشگری نیز ایران از رتبه 134به رتبه 41 ارتقاء یافت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، معاون گردشگری کشور مشایی را پدر معنوی سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد و حمید بقایی را تداوم‌بخش اقدامات خوب در سازمان میراث فرهنگی معرفی کرد و از روح‌الله احمدزاده کرمانی نیز به‌عنوان ادامه‌دهنده راه مدیران قبلی سازمان میراث فرهنگی نامبرد و در پایان گفت که موسوی سکاندار پیشین سازمان میراث فرهنگی شخصیت اخلاق مدار، وارسته، پاک، برنامه محور و متواضعی داشت که با شناخت جامع از سازمان میراث فرهنگی آرامش خاصی به این سازمان منتقل کرد. وی گفت: در دوران موسوی سازمان میراث فرهنگی با برنامه و بدون هرگونه جنجال و هیاهو مدیریت شد. معاون گردشگری کشور با اشاره به ثبت سه اثر میراث فرهنگی ایران در فهرست میراث جهانی و اعلام این موضوع که ثبت جهانی دو اثر دیگر در دوره ملک‌زاده به سرانجام می‌رسد ادعا کرد: در حال حاضر 68درصد برنامه ورود 7/5 میلیون گردشگر به ایران محقق شده است.

پیش‌تر رئیس‌جمهور در حکم انتصاب محمد شریف ملک‌زاده به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از او خواسته است تا خدمات ارزشمندی که در آن سازمان برنامه‌ریزی و اجرا شده است با همان قوت و قدرت ادامه بیابد. احمدی‌نژاد در حکم انتصاب وی نوشت: «صیانت از میراث ملموس و معنوی فرهنگی و به روز‌سازی‌ و معرفی آن به نسل‌های پی در پی و حضور فعال در ثبت ملی و جهانی آثار و همچنین توسعه صنایع‌دستی و گردشگری از مسئولیت‌های مستمر است.» گفتنی است سیدحسن موسوی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اکنون رئیس دفتر رئیس‌جمهور است.

کد خبر 193731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز