سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالیکه نداشتن فرصت مناسب برای تفریح یکی از دغدغه‌های والدینی است که تازه صاحب فرزند شده اند، برخی کشورها سانس‌های ویژه‌ای را در سینماها در نظر گرفته‌اند که نوزادان میهمانان ویژه‌ آن هستند.

سینما

به گزارش فارس، همواره والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، بالاخص مادران با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از این موارد نداشتن فرصت کافی برای تفریح است که این خود شاید یکی از عوامل تشدید کننده افسردگی مادران در این دوران باشد.

مقامات فرهنگی کشور آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان در این راستا سانس‌هایی را برای اینگونه والدین در نظر گرفته‌اند تا در این سانس‌ها بتواند به همراه نوزادانشان بدون هیچ دغدغه‌ای به سینما بروند.

اینگونه سینماها به منظور راحتی والدین و نوزادان تسهیلات ویژه‌ای را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

خرید بلیت این سینماها علاوه بر گیشه از طریق آنلاین نیز امکانپذیر است.

قیمت بلیت این سینماها با دیگر سینماها هیچ تفاوتی ندارد و حدود 6 دلار است و کودکان تا 3 سال به طور مجانی می‌توانند والدینشان را همراهی کنند و کودکان بالای 3 سال نیز باید نرخ معمول کودکان را بپردازند.

آنچه سانس مخصوص نوزادان را از دیگر سانس‌های متمایز می‌کند به این مسئله برمی‌گردد که در این ساعات برخلاف سانس‌های معمول، چراغ‌ها کم‌نور می‌شود و از خاموشی خبری نیست.

صدای فیلم دائما مدیریت می‌شود تا کودکی نترسد و یا اگر خواب است بیدار نشود.

سرویس‌های بهداشتی مجهز به میز و تشک تعویض پوشک هستند و اشخاصی در داخل و خارج از سالن سینما گوش به زنگ هستند که در مواقع ضروری به والدین کمک‌رسانی کنند.

والدین همچنین می‌توانند پرستار بچه‌ را همراه خود به سینما بیاورند. گریه نوزدان در این سانس‌ها هیچ ایرادی ندارد و هیچ‌کس در این رابطه تذکری دریافت نخواهد کرد، والدین نیز می‌توانند در صورت نیاز در لابی و راهرو سینما قدم بزنند.

فیلم‌هایی که برای اکران در این سانس‌ها در نظر گرفته می‌شود، فیلم‌های مطرح و اخیر سینماست که به صورت هفتگی اکران می‌شود.

والدین می‌توانند با عضویت در برخی سایت‌های خبری، خبرها و اطلاعات مربوط به اینگونه سینماها را از طریق ایمیل خود دریافت کنند.

توسعه سینماهای مخصوص والدین و نوزادان در دستور کار مقامات فرهنگی کشور آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی است.

کد خبر 193278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز