همشهری‌آنلاین: آلمان در اقدامی در راستای کاهش محدودیت‌های فروش دارو به ایران از بانک‌های خود خواسته است که مجوز انتقالات مالی در این راستا را صادر کنند.

ایران آلمان

به گزارش پرس تی وی، وزارت امور خارجه آلمان در نامه‌ای که روز یکشنبه (۱۲ آذر) در روزنامه فراکفورتر آلگماینه زایتونگ منتشر شد از بانک‌های آلمانی توقف تحریم مبادلات بانکی با ایران برای فروش دارو را خواستار شد.

این نامه توسط امیلی هابر، دیپلمات وزارت امور خارجه آلمان به اووه فرولیخ، رییس موسسات فدرالی بانک‌های مشارکتی آلمان (BVR) ارسال شده است.

این نامه از بانک‌های آلمانی می‌خواهد «به دنبال راهی برای تسهیل مبادلات بین ایران و آلمان برای اهداف بشردوستانه» باشند.

هابر نوشت: «واضح است که برخی بانک‌های آلمان از انجام چنین مبادلاتی با اشاره به شرایط سیاسی و تحریم‌های اتحادیه اروپا سر باز زنند.»

مقامات بهداشت ایران می‌گویند تحریم‌های غیر قانونی جدید اروپا و امریکا تهیه داروهای مورد نیاز برای درمان برخی بیماری‌ها را غیر ممکن کرده است.

یک جراح پیوند اخیرا به پرس تی‌وی گفت که تحریم‌های امریکا علیه جمهوری اسلامی موجب کمبود دارود در ایران شده و جان بسیاری از بیماران را به خطر انداخته است.

میلیون‌ها بیمار مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابیت، نارسایی کلیوی، هموفیلی، تصلب چندگانه بافت‌ها، تالاسمی و سرطان خون تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار دارند.

امریکا، رژیم اسرائیل و هم‌پیمانان آنها همواره ایران را به تلاش برای رسیدن به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود متهم می‌کنند.

ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.

علاوه بر این، با وجود بازرسی‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران، هرگز مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی به سوی ساخت سلاح هسته‌ای یافت نشده است.

کد خبر 193111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز