همشهری آنلاین: معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به احتمال تعطیلی ادارات و مدارس در پی آلودگی هوای پایتخت گفت: تعطیلی مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی و همچنین ادارات امروز بررسی می‌شود و احتمال تعطیلی در دو روز آینده وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا محمودی با اشاره به تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران گفت: عصر روز گذشته این کمیته به خاطر غلظت آلودگی بالای هوا تشکیل شد که بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه غلظت آلودگی هوا به اوج می رسد و از روز چهارشنبه کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: برای روزهای دوشنبه و سه شنبه محدوده طرح ترافیک را گسترش می دهیم و این دو روز زوج و فرد اعمال نمی‌شود و کسانی می توانند تردد کنند که طرح ترافیک داشته باشند.

وی با اعلام اینکه فروش روزانه طرح در این روزها از سوی شهرداری اعمال نمی شود، گفت: همچنین کارخانه‌های تولید شن و ماسه در تهران یا کاهش ظرفیت تولید دارند و یا اینکه تعطیل هستند.

محمودی افزود: از طرفی از روز گذشته پلیس راهور نیز طرح برخورد با خودروهای دودزا را تشدید کرده است و این طرح در حال اجراست.

معاون عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: همچنین 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق آلوده و میادین اصلی از جمله، میدان های آزادی، انقلاب، ولیعصر(عج) و امام حسین مستقر شده است. همچنین هلال احمر نیز دو دستگاه آمبولانس نیز در میدان شهرری و شوش در تهران مستقر شده است.

وی تأکید کرد: از مردم تقاضا داریم که تا می توانند از تردد در سطح شهر تهران و مناطق آلوده خودداری کنند و یا از مرخصی استفاده کنند.

محمودی در ادامه با بیان اینکه تعطیلی مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی امروز بررسی می شود، گفت: اگر امروز غلظت آلودگی هوا شدید باشد، تعطیلی مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است که فردا و پس فردا مدارس ابتدایی شهر تهران تعطیل شود.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنین درخصوص تعطیلی و یا کاهش ساعات اداری پایتخت نیز گفت: ساعت کاری ادارات کاهش پیدا نمی کند اما امروز تعطیلی ادارات نیز مورد بررسی قرار می گیرد و احتمال تعطیلی ادارات نیز وجود دارد اما در حال حاضر برنامه ای برای تعطیلی ادارات وجود ندارد.

کد خبر 193014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز