همشهری آنلاین: سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معافیت 100 درصد مالیاتی انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌های کشور بدون توقیف و یا اعمال محدودیت خبر داد.

کتابفروشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی اسماعیلی با بیان خبر معافیت انتشاراتی‎ها و کتابفروشی‎ها از مالیات، گفت: طی پیگیری‌های به عمل آمده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی چاپ و نشر در کشور و با دستور ریاست جمهوری، تمام انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌های سراسر کشور بدون هیچگونه توقیف و یا اعمال محدودیت، از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی افزود: این اقدام در راستای اقدام معاونت مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در ارتباط با تعلیق موقت پرونده‌های مالیاتی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه با دستور ریاست جمهوری در این ‌باره، این معافیت تا بررسی و تصمیم‌گیری‌های جدید ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هم روز گذشته در گفتگویی با خبرنگار مهر، از تصویب آئین‌نامه اجرایی طرح «کاربری فرهنگی» در شورای شهر تهران خبر داد که بر اساس آن کتابفروشی‌های پایتخت از پرداخت 90 درصد عوارض تجاری معاف می‌شوند.

 

کد خبر 192528

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز