همشهری‌آنلاین: چشمان نگران مادرید و برخی دولت‌های دیگر اروپایی از هم اکنون به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام منطقه کاتالونیا دوخته شده است.

spain

همزمان با پایان رقابت‌های انتخاباتی احزاب و گروههای سیاسی، اغلب نظر سنجی‌ها حکایت از آن دارند که روز یکشنبه، اکثریت کرسی‌های پارلمانی در اختیار استقلال طلبان اسپانیا قرار خواهد گرفت.

به گزارش یورونیوز در این بین انتظار می‌رود آرتور ماس رییس فعلی منطقه کاتالونیا به پیروزی برسد و از طریق ائتلاف با دیگر احزاب و گروه‌های استقلال طلب چه از جناح راست و چه از جناح چپ، یک گام دیگر به تحقق وعده خود و اجرای طرح همه پرسی جدایی از مادرید و تشکیل یک کشور مستقل نزدیک‌تر شود.

او در بین هواداران خود گفت: "کاتالونیا یکی از ملت‌های قدیمی اروپا و جهان است. در انتخابات یکشنبه آینده تلاش می‌کنیم تا اکثریت فراگیری را بدست بیاوریم تا با اتکای بر آن، آینده این ملت و کشور هفت و نیم میلیونی را بسازیم."

این در حالی است که آلیسیا سانچز کاماچو رهبر حزب مردمی کاتالونیا همداستان با ماریانو راخوی نخست وزیر محافظه کار اسپانیا، اندیشه‌های متفاوتی دارد. او راه حل خروج از بحران فعلی را نه در جدایی بلکه در اتحاد می‌داند و می‌افزادید: "ما خواستار اتحاد هستیم نه جدایی، باید با همدیگر متحد باشیم تا همزیستی در کاتالونیا تضمین و از چندپارگی ملت جلوگیری شود."

کد خبر 192221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز