همشهری آنلاین: پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات در گزارشی به بررسی شکست سازمان اطلاعات آمریکا در اتحاد سلطنت طلبان پرداخته است.

سایت وزارت اطلاعات در تحلیلی نوشت: "  پس از شکست فتنه سال 88 ،دشمنان قسم خورده نظام اسلامی درصدد برآمدند تا با دادن تنفس مصنوعی به فتنه آن را احیا کنند. در همین راستا با راه‌اندازی نشست‌هایی در پاریس و لندن قصد ائتلاف و اتحاد اپوزیسیون جمهوری اسلامی را داشتند؛ که البته با سوخت رفتن پروژه دولت در تبعید و نفوذ سردار مدحی در عمق این پروژه، تمامی نقشه های شوم سرویس‌های جاسوسی غرب نقش برآب شد.

پس از مطرح شدن پروژه "الماسی برای فریب"، عناصر اپوزیسیون به فحاشی علیه هم پرداخته و یکدیگر را به مدحی شماره 2 و 3 و ... متهم می‌کردند. پس از گذشت یک‌سال از این ماجرا با نزدیک شدن به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سرویس‌های جاسوسی دست به کار شده و پیگیر اتحاد اپوزیسیون شدند.

در همین راستا در دیماه گذشته، پروژه ضد ایرانی «هدیه 60» از سوی یکی از دیپلمات‌های فعال کشورمان در لبنان برملا شد. یکی از مهمترین اهداف این پروژه ضد ایرانی، برقراری اتحاد اپوزیسیون از هم گسیخته برای احیای فتنه در آستانه انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی بود.

اولین نمایش به اصطلاح اتحاد اپوزیسیون در نشست استکهلم بود. جمعی از عناصر معاند نظام جمهوری اسلامی توسط "شهریار آهی"، بهایی، سلطنت طلب، مشاور و همدست رضا ربع پهلوی به این نشست دعوت شده بودند. این نشست که ادعا می‌شد توسط بنیاد "اولاف پالمه" برگزار شده است، درحقیقت خرج نشست را سازمان جاسوسی سیا پرداخته بود. در این نشست اجازه حضور هیچ رسانه‌ای را ندادند وعلت این کار را درخواست بعضی شرکت کنندگان عنوان کردند. حضور نداشتن رسانه‌ها برای پوشش خبری این نشست عامل تفرقه و دعوا بین عناصر ضد انقلاب شد و تعداد زیادی از دعوت شدگان نیز از شرکت کردن در این نشست سرباز زدند.

گفتنی است؛ که دعواهای اپوزیسیون به اینجا ختم نشد و عده‌ای به دلیل اینکه موضوع نشست آلترناتیو‌سازی بود در این نشست شرکت نکردند. جالب‌تر آنجا بود که "آهی" مسئول برگزاری، آلترناتیوسازی را موضوع نشست عنوان می‌کرد ولی حسن شریعتمداری عضو موسس گروهک جمهوری‌خواهان این مساله را تکذیب می‌نمود.

در حالی که ضد انقلاب، سرگرم حل و فصل و لاپوشانی افتضاح نشست استکهلم بود؛ خبر برگزاری نشستی دیگر در تاریخ 12 اسفند یعنی روز برگزاری انتخابات، رسانه ای شد. پس از حضور پرشور 64 درصدی مردم در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی و همچنین برملا شدن یکی پس از دیگری پروژه‌های ضد ایرانی سرویس‌های جاسوسی استکبار به دست سربازان گمنام امام زمان(عج)، اربابان آمریکایی و انگلیسی ضد انقلاب را به عناصر شرکت کننده در نشست واشنگتن مظنون کرد؛ به همین دلیل نشست واشنگتن نیز در تاریخ فوق الذکر لغو گردید.

پس از گذشت یک ماه از آن تاریخ، باز دستگاه‌های جاسوسی دست به کار شدند تا نشستی در واشنگتن، برای خارج کردن اپوزیسیون از گیجی ناشی از سیلی محکم ملت ایران در 12 اسفند‌ برگزار کنند.

نشست واشنگتن با عنوان"گذار به دموکراسی" با پول حکومت پادشاهی عربستان سعودی برگزار شد.

کنفرانس "گذار به دموکراسی" یکی از برنامه‌های میز ایران در سازمان سیا می‌باشد که هدف از آن گرد هم آوردن طیف‌ها و گروهک‌های مختلف برانداز و محارب و فرقه‌های استعمار ساخته و ایجاد همگرایی عملیاتی میان آن‌هاست.

از اعضای اصلی برگزار کننده این نشست می‌توان به "آرام حسامی" سخنگوی گروهک سکولارهای سبز و "محمد تهوری" همسر فاطمه حقیقت‌جو اشاره کرد.برگزار کنندگان بر آن بودند تا این کنفرانس را به شکل کاملاً محرمانه و در پوششی مخفی در هتل همپتون (Hampton) برگزار کنند؛ اما تجربه تلخ ناکامی برگزاری کنفرانس استکهلم، اجازه این کار را به آن‌ها نداد.

قبل از نشست واشنگتن بود که "علی افشاری" عضو سازمان ادوار تحکیم وحدت در مقاله‌ای از چگونگی عملی کردن اتحاد اپوزیسیون پرده برداشت. وی در این مقاله مدل شورای ملی مقاومت منافقین را راهکار اجرایی حال حاضر برای اتحاد ضد انقلاب معرفی می‌کند.

اما در این میان نباید از نقش عناصر گروهک ملی- مذهبی در راستای اتحاد اپوزیسیون غافل شد. این گروهک که به تازگی با تغییر شکل و محتوای سایت رسمی خود، فاز جدید جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی را در پیش گرفته است؛ در بخشی از همین سایت، پرونده ای ویژه در مورد اتحاد اپوزیسیون تشکیل داده است و به نوعی نقش بازوی فکری را بازی می کند.

"رضا علیجانی" یکی از عناصر افراطی گروهک ملی- مذهبی که ساکن پاریس می‌باشد و ارتباط نزدیکی نیز با گروهک تروریستی منافقین دارد در سلسله مقالاتی به دنبال تئوریزه کردن چگونگی ایجاد اتحاد اپوزیسیون می‌باشد. گفتنی است؛ در این مقالات خط و مشی سازمان منافقین نیز، کاملاً مشهود است.

در مجموع، با وجود اختلافات فاحش، به نظر می رسد به هیچ وجه اتحادی ولو به صورت ظاهری، بین اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی ایران شکل نخواهد گرفت و در حقیقت این خواب پریشان سرویس‌های اطلاعاتی دشمن تعبیری نخواهد داشت."

کد خبر 191817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز