یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از پیکار سنگین وزن‌های کشتی پهلوانی در 27 آبان ماه، بازوبند پهلوانی به مازندران خواهد رفت.

J.Sadeghzade

"جابر صادق زاده" در دیدار پایانی مسابقه‌های قهرمانی کشتی پهلوانی سنگین وزن‌های ایران با روی پل بردن "امین رشید لمیر" از استان خراسان رضوی (پهلوان کشور در سال‌های 1380 و 1387)، عنوان پهلوان کشور در سال 1391 را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور، 3 دقیقه وقت نخست این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود رشید لمیر به پایان رسید اما در 3 دقیقه دوم، صادق‌زاده با خاک کردن حریف، جمع امتیازات را یک بر یک مساوی کرد.

در آخرین ثانیه‌های وقت دوم، صادق‌زاده بار دیگر حریف خود را خاک کرد و سپس روی پل برد تا با ضربه فنی به برتری دست یابد.
رشید لمیر پس از این دیدار، چهار گوشه تشک را بوسید تا با دنیای کشتی پهلوانی وداع کند. صادق‌زاده نیز در پایان این دیدار اجازه نداد داور به طور کامل دست وی را بالا ببرد و سپس رشید لمیر را روی شانه‌های خود به بیرون از تشک برد.

گفتنی است جابر صادق‌زاده از کشتی‌گیران خوش‌نام مازندرانی است که مدال طلای مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان زیر 20 سال جهان در سال 2011 را در کارنامه خود دارد که پس از کسب عنوان قهرمانی کشتی پهلوانی 90+ کیلوگرم در آبان ماه 1391 بازوبند پهلوانی ایران را به مازندران خواهد برد.

شایان ذکر است پهلوان سال 1391 از آزادکارانی است که قبل از این نیز سابقه حضور در مسابقات کشتی پهلوانی جوانان و نوجوانان کشور را دارا بوده است .

و "پهلوان امین رشید لمیر" نیز از استادان دانشگاه و نوه دختری مرحوم پهلوان "یعقوبعلی شورورزی" پهلوان نامی ایران است.

 

کد خبر 191624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز