همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان رفاه با اشاره به اینکه گرمخانه‌های شهر حدود هزار نفر ظرفیت پذیرش دارند که در مواقع ضروری به هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد، گفت: هم اکنون ۲ مرکز فرامنطقه‌ای فعال برای اسکان افراد بی‌خانمان در تهران وجود دارد و تا ۲۰ روز آینده یک مرکز نیز با ظرفیت ۲۰۰ نفر به طور شبانه روزی در منطقه ۱۶ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، حسین زارع صفت در مورد اقدامات شهرداری تهران برای ساماندهی بی‌خانمان‌ها در شهر تهران اظهار کرد: وجود بی‌خانمان‌ها در سطح شهر از منظر نمای شهری جلوه نامناسبی را در شهر ایجاد می‌کند و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران در طول سال خدمات گسترده‌ای را به این افراد ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های سازمان رفاه در فصل سرما ساماندهی افراد بی‌خانمانی است که سر پناهی ندارند و در این راستا در سطح شهر اقامت گاه‌هایی به صورت اسکان موقت شبانه روزی احداث شده تا این افراد از جای خواب، پوشاک و غذای مناسب برخوردار شوند.

زارع صفت افزود: همچنین در اقامتگاه‌های شبانه روزی شهرداری تهران برای افراد بی‌خانمان خدماتی نظیر امکانات درمانی و ویزیت رایگان، برخورداری از امکانات بهداشتی و امکانات استحمام نیز فراهم شده است.

مدیر عامل سازمان رفاه با بیان اینکه ما در طول سال مخاطبان خود را در این اقامت‌گاه‌ها داریم اما بر اساس آمار، در فصل سرما تعداد این بی‌خانمان‌ها افزایش می‌یابد، گفت: با فرا رسیدن فصل سرما، گرمخانه‌های شهر تهران تجهیز و نوسازی شدند و ظرفیت پذیرش افراد نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته و هم اکنون گرمخانه‌های سطح شهر حدود هزار نفر ظرفیت پذیرش دارند که در مواقع ضروری به هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

وی با اشاره به ساخت مکان‌های اضطراری برای استقرار این افراد در سطح شهر، عنوان کرد: این مکان‌ها در حال آماده سازی است و به زودی شاهد استقرار مکان‌های اضطراری در مناطق ۲۲ گانه پایتخت خواهیم بود به طوری که در هر منطقه یک مکان اضطراری برای شب‌های یخ بندان و اسکان موقت این افراد با همکاری شهرداری‌های مناطق پیش بینی شده است.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران گفت: هم اکنون ما دو مرکز فرامنطقه‌ای فعال برای اسکان افراد بی‌خانمان در تهران داریم و در حدود ۲۰ روز آینده یک مرکز نیز با ظرفیت ۲۰۰ نفر به طور شبنه روزی در منطقه ۱۶ به بهره برداری می‌رسد. یک مرکز نگهداری افراد بی‌خانمان نیز در منطقه ۹ در حال ساخت است.

کد خبر 191516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز