همشهری آنلاین: رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه مشکل کمبود شیرخشک هنوز مرتفع نشده است، عنوان کرد: شیرخشک با سهمیه‌بندی توزیع می‌شود. از داروخانه‌ها خواسته‌ایم تا زمانی که کمبودها برطرف نشده‌اند با در نظر گرفتن موجودی اقدام به توزیع شیرخشک کنند.

milk powder

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکلات دارویی بیماران خاص نیز گفت: ‌ارتباط مستقیم با بیماران خاص نداریم اما در جریان مشکلات‌شان قرار گرفته‌ایم. بیماران صعب‌العلاج و سرطانی نیز گرفتار کمبود و گرانی دارو هستند البته وزارت بهداشت در تلاش است تا کمبودهای دارویی را جبران کند.

وی ادامه داد:‌ بایستی اعتبارات لازم برای ورود دارو و مواد اولیه فراهم شود. باید توجه داشت که ارز دارویی به‌موقع در اختیار مسئولان سازمان غذا و دارو قرار نمی‌گیرد.

رییس انجمن داروسازان با تاکید بر اینکه لازم است همکاران برای شکستن تحریم‌ها در حوزه‌های تولید و توزیع، مراقب افراد سودجو نیز باشند، گفت: اکنون مشکلاتی که در دوران جنگ داشتیم، در حال خودنمایی هستند.

دیرکرد 5 ماهه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها

مژدهی آذر در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیمه با هیچ داروخانه‌ای برای اجرای طرح پزشک خانواده قرارداد نبسته است، عنوان کرد:‌ سازمان‌های بیمه‌گر سابقه خوبی در پرداخت بدهی‌های خود ندارند و در حال حاضر 5 ماه دیرکرد پرداخت دارند و از تیرماه هیچ وجهی را به داروخانه‌ها نداده‌اند. البته برخی شهرها مطالبات تیر ماه خود را دریافت کرده‌اند، اما این اتفاق هنوز در تهران نیفتاده است.

 

کد خبر 191500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز