همشهری‌آنلاین: مرتفع ترین کتابخانه ایران در ارتفاعات الوند همدان با بهره گیری از روشنایی انرژی برق خورشیدی در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

alvand library

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان درباره این کتابخانه گفت: این مجموعه در پناهگاه یخچال با مشارکت هیات کوهنوردی همدان و تعدادی از کوهنوردان علاقمند گردآوری و در دسترس تمامی کوهنوردان و علاقمندان قرار دارد.

آقای مهدی کرمی افزود: خوشبختانه کوهنوردان در اقامت‌های خود در محل پناهگاه نشان دادند که از فرهنگ متعالی استفاده و نگهداری از کتاب به عنوان امانتی گرانبها برخوردار بوده و ما نیز بر این باور استوارتر شدیم که با اعتماد به ورزشکاران و در اختیار گذاشتن کتاب برای کوهنوردان میتوان هم در جهت پرکردن اوقات فراغت و هم در راستای بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های ایشان قدم برداشت.

    بر روی عکس کلیک کنید

وی افزود: در راستای ایجاد امکانات هرچه بهتر و مطلوب تر هیات کوهنوردی استان همدان ، علاوه بر تاسیس این کتابخانه در پناهگاه یخچال، با همکاری اداره کل تربیت بدنی استان موفق به نصب و راه اندازی سامانه انرژی خورشیدی در پناهگاه یخچال شده است و با بهره گیری از این سامانه از این پس روشنایی پناهگاه به صورت دائمی بوده و انرژی الکتریکی برای هرگونه استفاده کوهنوردان فراهم است.

پناهگاه یخچال که در سال 1384 در ارتفاع حدود سه هزار متری از رشته کوه الوند و در مسیر صعود قله یخچال صاحب الزمان (عج) افتتاح شد از نظر سازه، موقعیت، امکانات رفاهی و فرهنگی در وسعتی حدود 250 متر مربع و دارا بودن افزون بر 400 کتاب، باجه امانات و اشیای گمشده، تجهیزات شب مانی و سامانه روشنایی الکتریکی، یکی از منحصر به فردترین پناهگاه‌های کشور است.

کد خبر 191372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز