چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آسیب رسیدن به مغز به هنگام تولد نوزاد یکی از عواملی است که می‌تواند به بیماری صرع منجر شود

آسیب مغزی هنگام تولد، یکی از عوامل بیماری صرع

به گزارش ایرنا، دکتر دلاور کسمایی گفت: وارد آمدن آسیب شدید به سر، عفونت و تومور مغز، تب بالا، عوامل شیمیایی و هرگونه ضایعه‌ای که مغز را تحت فشار قرار دهد می‌تواند فرد را دچار بیماری صرع نماید.

وی اظهار داشت: صرع یک نوع اختلال در کار مغز است که منجر به حملات صرعی ناگهانی و تکرارشونده، حملاتی کوتاه مدت از رفتار غیرطبیعی و نامناسب، تغییر در وضعیت هوشیاری، یا حرکات غیرطبیعی می‌شود.

به گفته وی صرع در میان زنان و مردان به یک نسبت است و بین سنین دو تا چهارده سالگی آغاز می‌شود.

کسمایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 850 مصروع در کشور شناسایی شده‌اند که آمار دقیقی از کودکان نداریم که نیازمند بررسی اپیدمیولوژی است که در آینده این تحقیقات و بررسی آغاز خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: شایع‌ترین علت آن متابولیکی است و در سن 2 سالگی در فرد بروز پیدا می‌کند و مقدمه آن تب بالا و تشنج است.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که دچار بیماری صرع هستند می‌توانند زندگی عادی داشته باشند، ازدواج کنند و صاحب فرزند سالمی شوند و مانند افراد عادی جامعه فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند.

کسمایی به صرع زنان اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه 50 درصد بیماران صرع را زنان تشکیل می‌دهند اما تاکنون تاثیر صرع، حملات تشنجی و داروهای ضد صرع بر بارداری شناخته نشده است.

وی گفت: به طور کلی تعداد حملات صرعی در طول بارداری کاهش می‌یابد و اکثر خانم‌های مصروع دوران بارداری طبیعی را طی کرده و زایمان بی خطری خواهند داشت.

کسمایی با بیان اینکه صرع بیماری است که درمان دارد یاد آور شد: صرع از جمله بیماری‌های عصبی است که قابلیت درمان دارد و داروهای بسیاری برای درمان آن ساخته شده است.

متخصص مغز و اعصاب خاطر نشان با بیان اینکه برخی از شخصیت‌های تاریخی در جهان خود مصروع بوده‌اند گفت: والدین در برابر بیماران مصرع صبور بوده و اعتماد نفس آنان را افزایش دهند و آنان را در موفقیت‌های زندگی و تحصیلات مشوق باشند.

کد خبر 191228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز