یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین به‌علت انتقاد واشنگتن از وضعیت حقوق بشر در این کشور به آمریکا اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری نووستی،در بیانیه "جین گانا" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین که روز شنبه منتشر شد، گفته شده که چین قاطعانه مخالف "حملات بی اساس" آمریکا به این کشور در رابطه با مسئله رعایت حقوق بشر در چین می باشد.

این دیپلمات چینی ضمن تفسیر گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با رعایت دموکراسی و حقوق بشر در سال 2006 میلادی، خاطر نشان نمود که مولفین این گزارش با چشم پوشی از حقایق، بدون مسئولیت پذیری، از چین بخاطر وضعیت حقوق بشر انتقاد می کند. وی اعلام داشت: "ما قاطعانه مخالف حملات بی اساس ایالات متحده آمریکا هستیم".

به گفته وی، چین به موفقیت های بزرگی در زمینه دفاع از حقوق بشر دست یافته است که جامعه جهانی نیز بدان معترف است. مردم چین از حقوق بشر و آزادی های اساسی مطابق قوانین جمهوری خلق چین برخوردارند.

گان افزود: "آمریکا حق ندارد خود را مدافع حقوق بشر بداند و در رابطه با این مسئله در جامعه جهانی توافق وجود دارد".

به گفته وی در واشنگتن باید بطور جدی در رابطه با مشکلات خود در زمینه حقوق بشر بیندیشند و از استانداردهای دوگانه استفاده نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین آمریکا را بدین فرا خواند که "دست از دخالت در امور داخلی سایر کشورها تحت شعار دفاع از حقوق بشر برداشته و موانعی که در راه برقراری دیالوگ بین آمریکا و سایر کشورها در رابطه با مسئله حقوق بشر وجود دارند را رفع کند".

کد خبر 19110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز