جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه موسیقی سنتی همایون به سرپرستی و‌آهنگسازی مهران مهرنیا و با آواز امیر اثنی‌عشری در ساعت 20 روز 21 آبان در سالن فرهنگسرای اندیشه کنسرت می‌دهد.

مهران مهرنیا، آهنگساز وسرپرست این گروه ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین  و در پاسخ به این پرسش که چرا مدتها کاری اجرا نمی‌کردید گفت: گروه همایون از اوایل دهه هفتاد فعالیت خود را آغاز کرد اما از سال هشتاد و سه به دلیل مشغله‌های زیادی که داشتم در بخش تولید موسیقی در ایران هیچ اجرای رسمی نداشتیم.

مهران مهرنیا که آثار وی بخصوص با صدای "سالار عقیلی" بسیار شنیده شده است، درباره ی اعضای جدید گروه و قطعات اجرایی در این کنسرت گفت: گروه ترکیبی است از نوازندگان جوان که دانشجوی موسیقی هستند و چند نوازنده حرفه ای و در میان آنها پیمان ناصح پور (تنبک و دایره)، هوشمند عبادی (نی)، علی البرز، آرمان غزنوی (تار)، محمد رضا برزین (سه تار و سه تار آلتو)، میلاد شکری (کمانچه)، سپهر بحیرایی (سنتور) و مهدی ابراهیمی (بم تار) به همراهی خودم که تار می نوازم، خواهند نواخت.

همچنین قطعات کمتر شنیده شده ای از بزرگانی چون شهنازی، نی داود، مختاری و... انتخاب شده اند و در این میان امیر اثنی عشری دو قطعه آواز در چهارگاه و بیات ترک، با لحن و بیانی متفاوت و با اشعاری از سعدی و فروغی بسطامی به همراه نوازندگان گروه اجرا خواهد کرد.

مهرنیا در باره ی مدت تمرین گروه گفت: این هنرمندان در این بازار مکاره که از هر گوشه  شهر صدای موسیقی های سطح پایین و غیر هنری بلند شده، یازده ماه است که در هفته دو جلسه و بدون هیچ بهره اقتصادی سر تمرین حاضر شده اند تا بخش هایی از باحیاترین، جدی ترین و اصیل ترین موسیقی های موجود را با اشعاری از سعدی و فروغی بسطامی و اسماعیل امینی و... به گوش مردم برسانند.

 این نوازنده تار و ردیفدان افزود:من تمام تلاشم را کردم تا این اجرا قبل از محرم انجام شود تا کمی از خستگی اعضای گروه کم شود و دو ماه دیگر کار عقب نیافتد که خوشبختانه با حمایت آقای حجازی (رئیس فرهنگسرای اندیشه) و آقایان میرزمانی و شریفی رئیس و معاون مرکز موسیقی ارشاد مسائل مربوط به محل اجرا و مجوز به سرعت حل شد تا با کمترین زمان ممکن کنسرت برگزار شود.

وی ادامه داد: گروه همایون از ابتدا بنای آثار اجراییش را بر بازتولید موسیقی هنری و کلاسیک ایران قرار داده و تا به حال دهها اجرا با محوریت موسیقی کلاسیک ایرانی، در ایران و سایر کشورها داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین گروه همایون در سال 91به سفارش مرکز موسیقی صدا و سیما تولید پنج قطعه موسیقی کلاسیک ایرانی را به عهده گرفته است که به گفته ی مهرنیا این قطعات از میان بکرترین آثار موسیقی ایران زمین انتخاب و هشتاد درصد آنها تا کنون ضبط شده‌اند.

علاقمندان می‌توانند از طریق آموزشگاه موسیقی آوای مهر واقع در کوی نصر (گیشا) با تلفن ۸۸۲۸۹۵۷۳-۴ و موسیقی عارف واقع در میدان بهارستان با تلفن ۳۳۹۷۶۴۳۰-۳۱ اقدام به دریافت بلیط کنند

کد خبر 190584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز