همشهری‌آنلاین: دست‌اندرکاران نمایشگاه یادیار مهربان که 9 دوره آن را همزمان با هفته کتاب برگزار کردند، تصمیم گرفتند به رغم اعلام قبلی این نمایشگاه را همزمان با افتتاح باغ کتاب تهران و دوماه دیرتر برگزار کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه یاد یار مهربان در گفت و گو با مهر ضمن اعلام خبر فوق گفت: این نمایشگاه امسال در هفته کتاب برگزار نمی‌شود و افتتاحیه آن در دی‌ماه و همزمان با گشایش باغ کتاب تهران خواهد بود.

وی افزود: علت این که زمان برگزاری نمایشگاه را چندماه عقب‌تر انداخته‌ایم، این است که آبان ماه موسوم همزمانی دو نمایشگاه یاد یار مهربان و عطر سیب است و طبق تصمیمی که در ستاد سیاست‌گذاری نمایشگاه گرفته شد، قرار بر این شد که نمایشگاه یاد یار مهربان در دی ماه امسال و همزمان با افتتاح باغ کتاب تهران گشایش پیدا کند.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه یاد یار مهربان در ادامه گفت:‌ هر دو نمایشگاه عطر سیب و یاد یار مهربان، دهمین دوره‌های برگزاری خود را در پیش دارند. یکی دیگر از دلایلی که باعث شد افتتاحیه دهمین یاد یار مهربان به دی‌ماه منتقل شود، ارتباط موضوعی بین پروژه باغ کتاب و این نمایشگاه بود. به علاوه وسعتی که این نمایشگاه احتیاج دارد با فضای وسیع باغ کتاب، مرتفع خواهد شد.

سریع‌القلم گفت:‌ به این ترتیب بعد از گذشت ماه‌های محرم و صفر و همزمان با اوایل ربیع‌الاول افتتاح نمایشگاه یاد یار مهربان را خواهیم داشت. در حال حاضر کارهای مقدماتی این نمایشگاه به طور کامل انجام شده و تمام ناشرانی که از قبل برای شرکت در نمایشگاه ثبت نام کرده بودند، به دبیرخانه معرفی شده‌اند. کارشناسان نمایشگاه نیز گزارش‌های خود را تا هفته آینده ارائه خواهند کرد. در ضمن تمام فعالیت‌های لجستیکی نمایشگاه نیز انجام شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین دبیر نخستین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان علی اکبر اشعری بود و نخستین دوره آن در زیر زمین سالن مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری تهران و در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد برگزار شد.

کد خبر 190146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز