گروه شهری: دو پروژه زیرگذر قیطریه و اتصال خیابان شهید اندرزگو به خیابان شریعتی(ادامه تعریض خیابان 35متری قیطریه) روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

پل

با بهره‌برداری از اتصال خیابان شریعتی به خیابان شهید اندرزگو اتصال ترافیکی در محدوده شمال تهران برقرار و این محدوده از پایتخت شاهد روان‌شدن ترافیک شد.شهردار تهران پس از آغاز بهره‌برداری از این پروژه گفت: با افتتاح دو پروژه زیرگذر قیطریه و ادامه تعریض خیابان 35متری قیطریه بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه یک رفع خواهد شد.

محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با خبرنگاران از شهردار منطقه یک خواست تا به بهانه نخستین نماز عید فطر در تپه‌های قیطریه که به امامت شهید دکتر مفتح در ابتدای انقلاب برگزار شد، این بخش از شهر میزبان المان این اتفاق بزرگ باشد.شهردار تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: در منطقه یک مشکلات و معضلات زیادی داریم؛ ضمن آنکه امکانات مناسبی در این منطقه وجود دارد بیشترین حجم ترافیک نیز در معابر و بزرگراه‌های این منطقه به چشم می‌خورد؛ چنان که به‌طور مثال خیابان شهید اندرزگو سالیان سال با ترافیک دست به گریبان بوده و به‌دلیل مشکلات تملک، دسترسی‌های این خیابان تکمیل نشده بود.

وی گفت: در مجموعه پروژه بزرگراه صدر و دوطبقه‌کردن این بزرگراه تلاش شد تا مشکلات ترافیکی محدوده رفع شود؛ چنان‌که تاکنون محدوده قیطریه از شمال به جنوب و شمال به شرق دسترسی‌های لازم را نداشته اما امروز با افتتاح زیرگذر قیطریه و ادامه تعریض خیابان 35متری قیطریه، ارتباط خیابان اندرزگو با خیابان شریعتی و بلوار کاوه محقق شد.قالیباف افزود: برای رفع املاک معارض در پروژه تعریض خیابان 35متری قیطریه بالغ بر 130میلیارد تومان هزینه شده که جا دارد از همکاری شهروندان برای تملک و رفع معارضین تشکر کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: ساکنین این محدوده به‌طور حتم به اهمیت دو پروژه اجرا شده واقف هستند؛ چراکه اگرچه این پروژه‌ها بیش از 150میلیارد تومان هزینه دربرداشته اما مشکلات گلوگاه‌های ترافیکی محدوده را رفع خواهد کرد و ما شاهد بهبود ترافیک در این محدوده خواهیم بود. همچنین با تکمیل بزرگراه صدر در مجموع ترافیک منطقه یک تسهیل خواهد شد و گره‌های ترافیکی منطقه از بین می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه تپه‌های قیطریه از اول انقلاب یادآور برگزاری نخستین نماز عید فطر بوده است، گفت: به شهردار منطقه یک توصیه کردم نسبت به این موضوع توجه داشته باشد و تپه‌های قیطریه به‌عنوان یکی از المان‌های مهم ملی و مذهبی در شهر مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص افتتاح باغ موزه قصر خاطرنشان کرد: بعضی از اقدامات در تهران ماندگار هستند که یکی از آنها را می‌توان پادگان قلعه مرغی و تبدیل آن به بوستان ولایت دانست، زندان قصر نیز که در مرکز شهر یک مکان ناپسندیده بود امروز به مرکزی فرهنگی و تفریحی تبدیل شده که گذشته و تاریخ کشورمان را به‌خصوص در دوران ظلم و جنایت ستمشاهی به نمایش می‌گذارد و مجموعه زندان قصر امروز به یک موزه و یک مرکز فرهنگی و تاریخی تبدیل‌شده و امروز این مجموعه فرهنگی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تهران در پایان درخصوص مشکلاتی که بر سر راه پروژه‌های مختلف در شهر وجود دارد، گفت: امروز هر کس بخواهد حتی یک ساختمان 100متری هم بسازد، با مشکلاتی روبه‌روست اما من عادت به مطرح کردن مشکلات برای مردم ندارم و تنها چیزی که می‌توانم به مردم بگویم این است که تا پایان سال در مجموعه مدیریت شهری پروژه نیمه‌تمامی نخواهد ماند.

معاون فنی عمرانی شهردار تهران نیز در این مراسم طول مسیر اتصال خیابان اندرزگو به شریعتی را 450متر دانست که در زمانی کوتاه به بهره‌برداری رسیده و گفت: این پروژه از اواخر شهریور آغاز شده و در روز عید غدیر به بهره‌برداری رسیده است.سید مازیار حسینی از تلاش گسترده شهرداری منطقه یک برای تکمیل این پروژه قدردانی کرد و افزود: برای تعریض این پروژه 102پلاک معارض، تملک شد و این اتفاق با رضایت بالای شهروندان همراه بود. وی همچنین زیرگذر قیطریه را یک دسترسی به شرق بزرگراه صدر پس از سال‌ها به عنوان گامی بزرگ برشمرد و افزود: این زیرگذر نیز در کمتر از شش‌ماه به بهره‌برداری رسیده و طول آن در حدود 500مترمربع است و برای نگهداری دیوارهای حاشیه‌ای آن 58شمع به‌کار رفته است.

کد خبر 190011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز