پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاندیدای حزب سبز ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر به‌خاطر اعتراض به عبور یک خط لوله در ایالت تگزاس دستگیر شد.

جیل استین

فارس به نقل از راشاتودی نوشت: «جیل استین»، کاندیدای حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر، به‌خاطر تلاش برای گردآوری مجدد معترضین به عبور خط لوله «کی‌استون اکس ال» دستگیر شده است.

فعالان مخالف با عبور این خط لوله می‌گویند که وی اندکی پس از آنکه به زندان «وود کانتی» منتقل شد، آزاد شده است. مخالفین طی یک‌ماه گذشته اعتراضاتی را علیه ساخت این خط لوله به عمل آورده‌اند.

وب‌سایت خانم استین اعلام کرده که وی به محل اعتراضات رفته بود تا در خصوص یک مساله مهم ملی یعنی «تغییرات آب و وهوا» سخنرانی کند.

به نوشته این وب‌سایت، رامنی و اوباما تنها در خصوص عوارض تغییرات آب و هوایی همچون طوفان سندی سخن می‌گویند در حالی که طرفداران حزب سبز به دنبال از بین بردن ریشه‌های به‌وجود آورنده آن هستند.

احزاب سبز در کشورهای غربی عموما حامیان محیط زیست محسوب می‌شوند و نسبت به اموری که به تغییرات آب و هوایی می‌انجامد، اعتراض دارند.

با این حال، انتخابات ایالات متحده از دیرباز در قبضه دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بوده و احزاب دیگر نظیر حزب سبز عموما شانسی برای پیروزی در آن ندارند.

کد خبر 189862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز