چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید عبدالحسین مختاباد،آهنگساز و خواننده شهیر موسیقی در بازدیدی که از نمایشگاه مطبوعات داشت،اجرای موسیقی در ایران را همانند بندبازی دانست و خواستار توضیح مسئولان در برهم خوردن و لغو کنسرت‌ها شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین سید عبدالحسین مختاباد ضمن حضور در غرفه ایسنا، در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با انتقاد از وضعیت نامناسب برگزاری کنسرت‌ها گفت: وضعیت اقتصادی برای هنر مناسب نیست و بخش خصوصی که کارهای تبلیغاتی را انجام می‌داد در وضع کنونی ورشکسته شده و سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وی ادامه داد: فضای کنونی جامعه در کل برای هنر فضای ناامیدکننده‌ای است. کار هنری در ایران به بندبازی تبدیل شده و افراد باید برای انجام فعالیت‌های هنری کاری شبیه به بندبازان انجام دهند.

این خواننده موسیقی سنتی کشور با تاکید بر اینکه هنرمندان ایرانی باید برای ادامه کار در کشور بمانند، تصریح کرد: یک هنرمند به جز در وطن خود جایی برای کار نخواهد داشت و کار و زندگی در هر جایی دیگر از دنیا فقط یک زندگی آکواریومی است. امیدوارم فضای دلگرمی برای کار هنری در کشور ایجاد شود، اقتصاد هنر پیشرفت کند تا مسئولین از هنرمندان به قدر نیاز حمایت کنند و از چالش‌های موجود به سلامت عبور کنیم.

مختاباد در پیشنهاد خود به مسوولان فرهنگی کشور بیان کرد: مسئولین باید هنرمندان را به حال خود بگذارند. ما چیزی از آنها نمی‌خواهیم فقط اجازه دهند کارمان را انجام دهیم. مجوزها را لغو نکنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در هر شرایطی حامی هنر بوده‌اند و از کارهای خوب هنری حمایت لازم را داشته‌اند، اظهار کرد: در این شرایط مسوولان باید پاسخگوی کنسلی کنسرت‌ها باشد؟

مختاباد همچنین از برگزاری کنسرت‌های خود در 18 و 19 آبان ماه برای کمک به سیل‌زدگان بهشهری در شهر ساری خبر داد و گفت: شهرداری ساری هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری این کنسرت انجام داده است و بعد از محرم و صفر هماهنگی‌هایی برای اجرای کنسرت در دیگر نقاط ایران  انجام خواهیم داد.

more 18 و 19 آبان؛کنسرت مختاباد در ساری به نفع سیلزدگان بهشهر

به گزارش همشهری‌آنلاین امروز علاوه بر مختاباد،محسن رجب‌پور و بنیامین و گروه موسیقی آریان از نمایشگاه مطبوعات دیدن کردند.

مختاباد بنیامین و رجب‌پور

مختاباد همچنین در گفت وگو با خبرنگار غرفه خبرگزاری فارس به برخی مشکلات مصداقی هنرمندان موسیقی پرداخت و گفت:

ارکستر ملی در حال منحل شدن است، سازمان صدا و سیما هنرستان موسیقی را تعطیل کرده است. هرمندی که بیش از 20 سال به کار موسیقی می‌پردازد، زیر یک میلیون تومان حقوق دارد، این برای وضعیت موسیقی کشور درست نیست.

مختاباد گفت: به عنوان خبرنگار به وزارت ارشاد بروید ببینید وزارتی که مسئولیت تولید هنر در کشور را بر عهده دارد، بیش از 40 هزار کارمند دارد که در اتاق‌ها نشسته‌اند و روزنامه مطالعه می‌کنند، اما وزارت ارشاد قادر نیست طلب هنرمندان را بپردازد.

وی گفت: سازمان صدا و سیما با بیش از 50 هزار کارمند مدعی است که برای تولید موسیقی مشکل دارد، این مشکلات وضعیت موسیقی کشور را با مشکل روبه‌رو کرده است.

مختاباد با انتقاد از مسئولان فرهنگی که مسئولیت تولید آثار فرهنگی دارند، گفت: چرا ارگان‌هایی که موظف هستند به هنر خدمت کنند، از وظیفه خود سر‌ باز می‌زنند. این امر مانند این است که سازما‌های گوناگون از جمله شهرداری از خدمات به مردم طفره بروند.

کد خبر 189823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز