نوجوانانِ دوچرخه‌ای پنج‌شنبه 11 و جمعه 12 آبان را از دست ندهید! پنج‌شنبه بعد از ظهر از ساعت 16 تا 18 «هوشنگ مرادی‌کرمانی»، نویسنده‌ی مشهور کشورمان مهمان غرفه‌ی دوچرخه است.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی674

می‌توانید بیایید پای صحبت‌های نویسنده‌ی «قصه‌های مجید»، «لبخند انار»، «آب ‌انبار»، «شما که غریبه نیستید»، «نه تر و نه خشک»، «ناز بالش»، «مثل ماه شب چهارده» و...  بنشینید و سؤال‌هایتان را درباره‌ی داستان‌های خودش یا فوت و فن نوشتن با او درمیان بگذارید.

تازه می‌شود با مرادی‌کرمانی کلی درباره‌ی فیلم‌نامه و فیلم‌هایی که با اقتباس از داستان‌هایش ساخته شده‌اند، مثل سریال «قصه‌های مجید» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد»، «خمره» ساخته‌ی «ابراهیم فروزش»، «مربای شیرین» ساخته‌ی «مرضیه برومند» و «مهمان مامان» به کارگردانی «داریوش مهرجویی» صحبت کرد.  

«دوست، واژه است/ واژه‌ای که از لب فرشته‌ها چکیده است/ دوست، نامه است/ نامه‌ای که از خدا رسیده است/ نامه‌ی خدا همیشه خواندنی‌ست/ توی دفتر فرشته‌ها/ واژه‌ی قشنگ دوست/ ماندنی‌ست...» این چند سطر شعر را از عرفان نظرآهاری آوردیم که بگوییم جمعه هم غرفه‌ی دوچرخه دو مهمان دارد؛ از ساعت 15 تا 17 می‌توانید با «عرفان نظرآهاری»، شاعر و نویسنده و از همکاران قدیمی دوچرخه درباره‌ی ادبیات و به‌ویژه شعر یا کتاب‌های خودش مثل «چای با طعم خدا»، «روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس» و... به‌گفت‌وگو بنشینید.

از ساعت 17 تا 19 هم فرصت دارید سؤال‌هایتان را  درباره‌ی نوشتن و کارهای ادبی، یا کارهای تلویزیونی و سینمایی، مخصوصاً سینمای کودک و نوجوان از نوشتن فیلم‌نامه گرفته تا تولید و کارگردانی پیش «وحید نیکخواه‌آزاد»، نویسنده و کارگردان طرح کنید. علاوه بر این، با نیکخواه آزاد می‌توانید درباره‌ی کارهای سینمایی‌اش گفت‌وگو کنید؛ چه کارهای قدیمی مثل «گلنار»، «مدرسه پیرمردها»، «پاتال و آرزوهای کوچک» و «نان و شعر» چه کارهای بعدی مثل«علی و دنی»، «نصف مال من، نصف مال تو» و «دیو و دلبر» و چه تازه‌ترین فیلمش «فرزند خوانده» که امسال در جشنواره‌ی فیلم اصفهان چهار پروانه‌ی زرین و سه دیپلم افتخار گرفت.

  •  طولانی‌ترین رونامه‌ی دانش‌آموزی

امسال قرار است دانش‌آموزان منطقه 15 تهران، طولانی‌ترین روزنامه‌ی تصویری جهان را تهیه کنند. پژوهش سرای ابن‌سینای آموزش و پرورش منطقه 15، کار تهیه‌ی این روزنامه‌ی طولانی‌ را با مشارکت صدها دانش‌آموزان منطقه 15 برعهده داشته است.

از بخش‌های جالب نمایشگاه امسال، «موزه‌ی مطبوعات» است. در این موزه‌ی تاریخ مطبوعات ایران، دستگاه‌های چاپ، فیش‌های حقوقی، تلکس‌های خبری، ضبط‌صوت‌های خبرنگاری قدیمی به نمایش درآمده است. در ضمن در نمایشگاه نوزدهم مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از سردیس 10 روزنامه‌نگار برتر کشور، از دوره‌ی مشروطه تا امروز هم رونمایی می‌شود. نمایشگاه مطبوعات تا 13 آبان از ساعت 9 تا 20 در مصلای امام خمینیره برپاست!

کد خبر 189515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز