یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: دولت از احداث سد جدید در حوضه دریاچه ارومیه دست می‌کشد بلکه روزی این دومین دریاچه طبیعی جهان از مرگ ناشی از بی‌آبی نجات یابد.

دیروز وزیر نیرو سرانجام به گمانه‌زنی‌ها پایان داد و با بیان اینکه تاکنون هیچ‌یک از طرح‌های سد کشور متوقف نشده است از توقف طرح‌ها و سدهای مطالعاتی در حوضه دریاچه ارومیه خبر داد. به‌گزارش فارس، مجید نامجو افزود: براساس مصوبه ستاد دریاچه ارومیه تعدادی از سدهای مطالعاتی در حوضه دریاچه ارومیه متوقف شده تا اینکه دولت به یک جمع‌بندی در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه برسد‎.

پیش از این رئیس سازمان محیط‌زیست کشور در خردادماه سال‌جاری گفته بود: ساختن سد به رودخانه‌هایی که به سمت دریاچه ارومیه می‌رود ممنوع شده است اما وزارت نیرو تا‌کنون این خبر را به‌صورت رسمی تأیید نکرده بود. به گفته محمد‌جواد محمدی‌زاده رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، سدهایی که در بالادست دریاچه ارومیه از چندین دهه قبل تا الان احداث شده مجموعا 19سد است که یک میلیارد و 700میلیون مترمکعب آب در پشت این سدها نگهداری می‌شود. حالا وزیر نیرو می‌گوید: تنها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تعدادی از سدهای مطالعاتی که تعدادشان کمتر از 30عدد است، متوقف شده تا دولت درباره وضعیت دریاچه ارومیه به جمع بندی برسد.

 

کد خبر 189399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز