مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

ابراهیم مداحی؛شهردار منطقه13: طرح‌های شهری در سال‌های اخیر دامنه وسیعی از تحولات را در شهر رقم زده‌اند.

ابراهیم مداحی؛شهردار منطقه13

 این طرح‌ها که در منطقه 13کم هم نیستند، از هرسو تلاش می‌کنند چشم‌انداز جدیدی به مردم شهر ارائه کنند که سطح زندگی آنان را ارتقا دهد. دست‌اندرکاران این طرح‌ها هم پا به پای مردم در تغییرات وارد می‌شوند و کار را مدیریت می‌کنند. ابراهیم مداحی شهردار منطقه13 به‌عنوان اصلی‌ترین مسئول این طرح در این پهنه شهری، ارتباط مستقیم با مردمی دارد که این روزها شرایط نابسامانی را تجربه می‌کنند اما آینده‌ای روشن خواهند داشت. مداحی در گفت‌وگو با همشهری، اجرای طرح بزرگراه امام‌علی را یکی از موفقیت‌های مدیریت شهری می‌داند که تحقق آثار و مزیت‌های آن با مشارکت همگانی و عزم عمومی میسر می‌شود.

ساخت بزرگراه‌امام علی به‌عنوان اصلی‌ترین و طولانی‌ترین محور بزرگراهی در شبکه ارتباطی محدوده شرق تهران، از راهکارهای کاهش ترافیک در این محدوده است. این بزرگراه پس از اتمام مراحل ساخت، ظرفیت خوبی از نظر ترافیکی در منطقه ایجاد کرده و مشکل تردد خودرو‌ها در مسیر شمالی - جنوبی حل می‌شود، ضمن اینکه با ساخت بزرگراه، سرعت حرکت خودرو‌ها افزایش یافته و بار ترافیکی در سایر نقاط محدوده، کاهش چشمگیری می‌یابد.

در مجموع 429معارض در مسیر طرح داشت که از این تعداد با 415معارض توافق شده که درنهایت منجر به تخریب 410ملک معارض بدون اعمال ماده9 درمنطقه شده است. از این‌رو فقط حدود 14معارض در خیابان صفا باقی‌مانده که تملک این تعداد از املاک در دستور کار قرار گرفته است. اما درباره آغاز مراحل ساخت بزرگراه‌امام‌علی که به طول دوکیلومتر در منطقه 13ادامه دارد، براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده طرح ساخت در عمق هشت‌متری سطح زمین آغاز شده که در حال حاضر در مرحله ساخت شمع‌ها و خاکبرداری به سر می‌برد.

باتوجه به تلاش شبانه‌روزی کارگران در مسیر طرح، امکان تردد در معبر بلوار مهام سابق و بین خیابان پیروزی و دماوند وجود ندارد اما شهروندان می‌توانند از مسیر‌های جایگزین شامل زاهدگیلانی، طبرسی وپرواز استفاده کنند. در حال حاضر با تملک املاک معارض، باید معارضات تاسیساتی شامل لوله‌های آب و پست‌های برق جا‌به‌جا شود که از مسیر اصلی بزرگراه به منتهی‌الیه طرفین بزرگراه در حال انتقال است. بازگشایی تقاطع صفا در طرح بزرگراه در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد تا تسهیل حمل‌ونقل عمومی و تأمین آسایش شهروندان با بازگشایی این مسیر، تردد وسایل نقلیه با سهولت بیشتر صورت گرفته و با ساخت پل رو گذر و دوربرگردان بار ترافیکی این مسیر کاهش یابد.

راه‌اندازی این بزرگراه فرصتی برای بازسازی املاک و بافت‌های فرسوده محسوب شده و ضمن تأمین امنیت شهروندان، در زیبا‌سازی‌ شهر نیز مؤثر است، همچنین تحولی در شبکه محلی تنگ و باریک ایجاد کرده و باعث تسریع در رفت‌وآمد شهروندان می‌شود.

کد خبر 189164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز