سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وو سیک علام کرد چین از تلاش تشکیلات خودگردان فلسطین برای به‌دست آوردن وضعیت کشور غیر عضو در سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

wu sike

به گزارش خبرگزاری ملی مالزی، وو سیک فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه پس از دیدار با محمود عباس ،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله شامگاه دوشنبه در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت باوجود تغییر اوضاع در خاورمیانه، مناقشه اسرائیل - فلسطینیان همچنان مسئله اصلی در منطقه است و تاثیری سراسری و کلی بر اوضاع منطقه دارد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سپتامبر سال گذشته به طور رسمی از بان کی مون ،دبیر کل سازمان ملل متحد خواست فلسطین  به عضویت سازمان ملل متحد پذیرفته شود، اما موفق نشد رای کافی در شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین جمع آوری کند.

وو سیک خاطر نشان کرد:" چین از آغاز دوباره مذاکرات اسرائیل - فلسطینیان و همچنین همه تلاش ها برای حل و فصل مسئله اسرائیل - فلسطین بر اساس اصل راه حل دو کشور، حمایت می کند."

او بر اهمیت تلاش های بین المللی به ویژه تلاش های سازمان ملل متحد در این خصوص، تاکید کرد.

این دیپلمات چینی از اسرائیل خواست ساخت شهرک ها را در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس متوقف کند تا فضایی مساعد برای ازسر گیری مذاکرات با فلسطینیان فراهم شود.
وو سیک همچنین از اسرائیل خواست وضع زندگی فلسطینی ها به ویژه ساکنان نوار غزه را بهبود بخشد.
بنا به گزارش چاینا دیلی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه چینف فرستاده ویژه این کشور در این سفر که از28 مهر( 19 اکتبر) آغاز شده و تا 7 آبان(28 اکتبر) ادامه دارد علاوه بر دیدار از فلسطین و سرزمین‌های اشغالی به نیویورک، مقر سازمان ملل نیز برای دیدار با دبیرکل این سازمان سفر خواهد کرد.

وو سیک خاطر نشان کرد :" دیدارها در نیویورک فرصتی برای بحث در زمینه هماهنگی تلاش ها برای حمایت از روند صلح است".

کد خبر 188771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز