سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که چای سبز با کاهش التهابات می‌تواند از پیشرفت رشد تومور سرطان پروستات جلوگیری کند.

GREEN TEA

محققان دانشگاه کالیفرنیا با تجویز روزانه 6 فنجان چای سبز به طور تصادفی به گروهی شامل 67 مبتلا به سرطان پروستات که برای انجام عمل پروستاکتومی برنامه‌ریزی شده بودند، به مدت 3 تا 8 هفته (بسته به زمان عمل جراحی) دریافتند که نوشیدن 6 فنجان چای سبز در روز می‌تواند نشانگرهای زیستی در بافت پروستات را در این بیماری تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، نتایج حاصل از این پژوهش با مشاهده نمونه خون و ادرار افراد تحت درمان قبل و بعد از مصرف چای سبز حاکی از آن بود که غلظت سرم آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA) در پایان مطالعه در مقایسه با سطوح پایه آن در مردانی که چای سبز مصرف کردند کاهش یافته و علاوه بر آن میزان بیان پروتئین بافت پروستات در گروه مورد مطالعه کمتر از گروه شاهد بوده است.

از طرفی نتایج دیگر این پژوهش با رنگ‌آمیزی ایمونوهیستوشیمی نشان داد که فاکتور هسته‌ای کاپا B که نشانگر التهاب است و همچنین نشانگر ادرار از آسیب اکسیداتیو DNA به طور قابل توجهی در مردان مصرف کننده چای سبز در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافته است.

نتایج این پژوهش دیدگاه جدیدی را از مکانیسم عمل مصرف چای سبز علیه فرآیندهای التهابی که با رشد سرطان مرتبط است را ارائه کرده و آن را عاملی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌داند.

 

کد خبر 188767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز