پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیرین ادیب خوانساری،دختر استاد نامی آواز مکتب اصفهان،ادیب خوانساری، که کتابی را هم برای پدرشان انتشار دادند،از عرضه برخی از اجراهای خصوصی این استاد نامی به بازار موسیقی خبر دادند.

موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  سایت اطلاع‌رسانی موسیقی  دختر اسماعیل ادیب خوانساری  ضمن اعلام این خبر گفت: پالایش بخش دیگری از آوازهای ادیب خوانساری انجام شده و پس از دریافت مجوزهای لازم آماده انتشار است که در قالب«مجموعه 5 و 6 آوازهای ادیب خوانساری» تا حدود یک ماه دیگر راهی بازار خواهد شد.

شیرین خوانساری در ادامه افزود: این مجموعه که از سوی موسسه فرهنگی هنری«آوای هنر و اندیشه» قرار است منتشر شود مربوط به ضبط های خانگی است که طی سال های 1335 و 1336 انجام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سی دی شماره 5 این مجموعه به سه اجرای ادیب خوانساری با نی استاد حسن کسایی اختصاص دارد که در ماهور، همایون مثنوی و مثنوی شور اجرا شده است.

خوانساری همچنین تصریح کرد: سی دی شماره 6 این مجموعه نیز با همکاری استاد صبا (سه تار)، استاد کسایی (نی)، حسین تهرانی (تنبک)، مشیر معظم افشار (سه تار) و ارسلان درگاهی (سه تار) اجرا شده که شامل چهار قطعه در افشاری، بیات ترک، بیات اصفهان و دستگاه شور است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، این آوازها در دوره‌ای ضبط شده‌اند که حنجره اسماعیل ادیب خوانساری از کیفیت نسبتا مطلوبی برخورد ااست و تحریرهای حیرت‌انگیز و سرعتی او به گوش می‌رسد.زمانی که ادیب در سن 50 تا 60 سالگی قرار داشت.

با انتشار این آوازها به نظر می‌رسد بخشی مهم از دوره آوازی اسماعیل ادیب خوانساری در دسترس باشد، اگر چه برخی از دوستان استاد معتقدند که آوازهایی که ادیب در رادیو در دوره بین سال‌های 1330تا 1340 خوانده است، از سوی مشیرهمایون شهردار از بین رفته است. در مقابل این دیدگاه امین‌الله رشیدی  خواننده و موزیسین در خاطراتش(عطر گیسو) گفته است که این مسئله را با مشیر همایون شهردار در میان گذاشته و او این نکته را تکذیب کرده است.

کد خبر 188580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز