چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفتمین جشنواره سراسری عکس رشد با عمر 14 ساله خود و با نشان دادن قابلیت‌های ارزنده‌اش 18 مهر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره عکس رشد روز گذشته با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریز آموزشی، مسئولان برگزاری جشنواره، هنرجویان و دانش‌آموزان عکاس و اساتید عکاسی در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با اشاره به حضور 136 عکاس در هفتمین دوره جشنواره عکس رشد دلیل این گردهمایی را استقبال و حضور این عکاسان عنوان کرد و گفت: «برخی از این عکسها با همکاری سردبیران مجلات رشد در تیراژ میلیونی منتشر و در سراسر کشور توزیع خواهد شد».

به گفته وی، 14 سال از عمر برگزاری جشنواره عکس رشد می‌گذرد. این جشنواره در سالهای اول برگزاری خود یک جشنواره ساده بود که تعدادی از عکاسان شناخته شده برای آن عکس ارسال می‌کردند اما پس از گذشت این سالها تبدیل به جشنواره‌ای شد که عکاسان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در آن حضور دارند و در میان عکسهای شرکت کننده، عکسهای بخش دانش آموزی قابل توجه است.

ناصری درخصوص عکسهایی که در حوزه آموزش و پرورش گرفته می‌شوند، گفت: «تمام عکسهایی که در جشنواره رشد به نمایش در می‌آیند دارای هویت تاریخی هستند چراکه جریان آموزش و پرورش در کشور ما به نوعی پیش می‌رود که هر لحظه عکاسی از فضای آموزشی بخشی از تاریخ آموزش و پرورش را رقم می‌زند چراکه این فضا در حال تغییر است».

حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دیگر سخنران مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره عکس رشد بود که با اشاره به وجود جوهر واحد در عالم هنر گفت: «جوهر زیبایی گرایی و زیبایی خواهی و زیبا دیدن واحد مشترکی در عالم هنر است».

وی تاکید کرد: «هنرمند باید در مرحله اول جوهر زیبایی را بشناسد و بعد آنرا بخواهد. اراده و طلب دو مفهوم جداگانه هستند که با تحقق آنها مفهومی به نام عشق محقق می‌شود که می‌تواند از عکاس یک هنرمند بسازد».

محمدیان در ادامه به عکاسان توصیه کرد که اگر می‌خواهند عکاس یا تصویرگر خوبی شوند حتما قرآن را بخوانند و در کنار آن، کتابهای نظامی، مولانا و عطار را نیز مطالعه کنند.

داریوش محمدخانی که یکی از اساتید عکاسی کشور به شمار می‌رود با خوب ارزیابی کردن داوری و برگزاری جشنواره گفت: «مجلات رشد با برگزاری جشنواره عکس مجموعه غنی از عکسها را در دست دارند که می‌توانند از این گنجینه ارزشمند بهره‌های فراوان ببرند».

وی با تاکید برآنکه جشنواره عکس رشد نسبت به سایر بی‌ینال‌های عکاسی از سطح بالاتری برخوردار است، گفت: «جشنواره عکس رشد این قابلیت را دارد تا در گستره بین‌المللی برگزار شود».

محمدخانی همچنین به دانش آموزان و هنرجویان عکاسی تاکید کرد: «اگر می‌خواهید در عرصه عکاسی موفق و بین‌المللی شوید باید از مجموعه عکسهای خود نمایشگاه برگزار کنید تا این آثار مورد نقد قرار گیرند. در این میان داشتن نیت و اسپانسر از اهیمیت بالایی برخوردار است».

در ادامه مراسم اختتامیه، هدایای برگزیدگان توسط حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، محمد ناصری، حمیدرضا کفاش، مسعود ناصری و اسعد نقشبندی اهدا شد تا هفتمین دوره از جشنواره عکس رشد برگزیدگان را خود را بشناسد.

 

کد خبر 187389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز