گروه شهری: نزدیک‌شدن به سرانه استاندارد فضای سبز می‌تواند خبر خوشی در حوزه فضای سبز شهری در تهران باشد.

شهر خبر

اینکه ظرف مدت هفت سال گذشته به‌دلیل ساخت 700پارک محله‌ای،‌ منطقه‌ای و فر‌امنطقه‌ای و 14هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز اطراف تهران که راسا توسط شهرداری تهران به انجام رسیده ومنجر به افزایش سرانه فضای سبز از 9به 15متر شده قطعا برای شهروندان تهرانی آزرده ازهوای آلوده شهری بسیار نویدبخش و امیدوارکننده است.

این روزها اخبار خوب دیگری از این دست بسیار است؛ همزمانی برپایی جشنواره گل‌های پاییزی و عبور کاروانی از گل و گیاه در سطح میادین شهر به همراه افتتاح نخستین بوستان سه و نیم هکتاری باغ ایرانی یک طرف و کاشت 10میلیون درخت از 12گونه گیاهی مختلف تا پایان سال ، یک طرف.

در توضیح ویژگی‌های نخستین باغ ایرانی شهر تهران می‌توان به سردرهای زیبا و گونه‌هایی از درختان چنار با قدمت بیش از 250سال اشاره کرد که دوشنبه هفته آینده در منطقه سه و خیابان شیخ بهایی شمالی به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش همشهری دوشنبه هفته آینده همچنین چهارمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی در بوستان گفت‌وگو از ساعت 10صبح تا هشت شب پذیرای شهروندان خواهد بود.

بنابراین گزارش با توجه به اینکه قراراست در فضای باز 12هزار متری نمایشگاه گل و گیاه عرضه مستقیم گل با تخفیف 30درصدی انجام شود، پیش‌بینی می‌شود که حدود سه میلیون نفر از جشنواره گل‌های پاییزی شهرداری تهران بازدید کنند. دیروز علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران دریک نشست خبری با اصحاب رسانه اخباری از این دست بسیار داشت؛ مثلا شروع نهضت درخت‌کاری و متعاقب آن کاشت 10میلیون درخت از 12گونه گیاهی متفاوت اما مناسب با شرایط اقلیمی تهران تا پایان سال و کاشت پنج میلیون لاله در بوستان‌ها و حاشیه بزرگراه‌ها ازجمله این اخبار بود.

از جمله اخبار خوبی که دیروز توسط مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز به رسانه‌ها اعلام شد این بود که بعد از سال‌ها تلاش، سرانه فضای سبز به 15متر رسید و به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک شد.مختاری در این‌باره به ذکر یک آمار مقایسه‌ای پرداخت و گفت: قبل از انقلاب سه هزار و 420هکتار فضای سبز داشتیم و تعداد کل پارک‌ها نیز 75پارک بود اما از سال 57به بعد 1900پارک به بهره‌برداری رسیده، این درحالی است که اختصاصا درزمان مدیریت آقای قالیباف موفق شدیم سرانه فضای سبز را از 9به 15متر برسانیم و 700پارک منطقه‌ای، ‌محله‌ای و فرامنطقه‌ای احداث کنیم و 14هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز فقط در این دوره به انجام رسیده است به‌نحوی که موفق شدیم در مجموع ظرف مدت هفت سال گذشته سرانه فضای سبز را برای هر شهروند تهرانی شش متر افزایش دهیم.

احداث 40کیلومتر فضای سبز کمربندی آزادگان ظرف دو‌ماه آینده، آغاز50کیلومتر طراحی فضای سبز در بزرگراه امام علی و 100هکتار فضای سبز و گلکاری در محوطه برج میلاد از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در سال‌جاری است.

اتمام باغ مینیاتوری تا پایان سال

دیروز مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره زمان افتتاح و ویژگی‌های باغ مینیاتوری تهران گفت: در این باغ که در منطقه هشت تهران و جنب بوستان گلبرگ قرار دارد، ماکت 12اثر تاریخی ایران که به ثبت جهانی رسیده در فضای چهار هکتاری این بوستان به نمایش درخواهد آمد. از جمله این آثار می‌توان به تخت‌سلیمان، آبشارهای شوشتر، چغازنبیل، بیستون، آرامگاه شیخ‌صفی، بازار تبریز، کلیساهای ارامنه در آذربایجان، گنبد سلطانیه، پاسارگاد، تخت جمشید و ارگ بم اشاره کرد که ماکت‌های آن هم‌اکنون توسط پیمانکاران داخلی در حال ساخت است.

بنابراین گزارش، پس از بهره‌برداری از نخستین بوستان مینیاتوری تا پایان سال، قرار است در سه نقطه جنوب شرق، جنوب غرب و شمال غربی تهران نیز بوستان‌های مینیاتوری احداث شود.

کد خبر 187260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز