گروه بورس: عضو کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، از رسیدن ارزش سبد سهام عدالت به 72هزار میلیارد تومان خبر داد و در عین حال تأکید کرد:

farabours

مراحل نهایی ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس درحال انجام است. به گزارش همشهری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شرکت‌هایی هستند که دارایی آنها براساس سهام عدالت شکل گرفته است و به‌عبارت بهتر همه سهامی که با عنوان سهام عدالت به 40میلیون نفر اختصاص یافته در قالب 30شرکت سرمایه‌گذاری استانی تجمیع شده است. قرار بود در طول چند سال گذشته سهام این شرکت‌ها در بورس تهران عرضه و امکان دادوستد سهام عدالت برای مردم مهیا شود اما با وجود گذشت نزدیک به پنج سال از واگذاری سهام عدالت به اقشار مختلف مردم، هنوز امکان واگذاری سهام این شرکت‌ها در بورس فراهم نشده است.

در حال حاضر مردم امکان خرید و فروش سهام عدالت را ندارند و تا زمانی که سهام این شرکت‌ها در بورس یا فرابورس عرضه نشود این امکان برای مردم فراهم نمی‌شود. آخرین خبر‌ها حکایت از آن دارد که انتصاب مدیران کم اطلاع و نابلد به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ازجمله دلایل تأخیر در عرضه سهام این شرکت‌ها در بازار سرمایه است. گویا قرار است براساس آخرین تصمیم، سهام این شرکت‌ها به جای بورس در فرابورس عرضه شود.

در همین رابطه محمد جواد شیخ عضو کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در گفت‌وگو با همشهری گفت: مراحل نهایی ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای ورود به بورس مهیا شده و فقط مانده است تا سرمایه این شرکت‌ها افزایش یابد. وی با بیان اینکه پس از افزایش یافتن سرمایه این شرکت‌ها و تخصیص سهام، دیگرکاری برای فروش سهام این شرکت‌ها در فرابورس باقی نمی‌ماند افزود: سرمایه هریک از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید به تناسب تعداد نفرات و همچنین کل دارایی‌های افراد افزایش یابد.

به گفته وی اگر سرمایه هر نفر یک میلیون تومان است به همین میزان باید بر میزان سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی افزوده شود. عضو کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تأکید کرد: تاکنون 40هزار میلیارد تومان سهام به 40میلیون نفر اختصاص یافته است و قرار است این میزان به 45هزار میلیارد تومان افزایش یابد. وی در پاسخ به این پرسش که ارزش دارایی‌های سبد سهام عدالت تاکنون چقدر افزایش یافته است گفت:

ارزش کل دارایی‌های سبد سهام عدالت1.8 برابر افزایش یافته و به بیش از 72هزار میلیارد تومان رسیده است. به این ترتیب با فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در فرابورس این میزان به ارزش کل فرابورس اضافه خواهد شد. شیخ همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مردم امکان خرید و فروش سهامشان را پس از ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس پیدا خواهند کرد گفت: بله همه 40میلیون نفری که به آنها سهام عدالت اختصاص یافته است پس از دریافت کد سهامداری می‌توانند آن بخش از سهامشان را که تسویه شده است خرید و فروش کنند به بیان دیگر اگر بدهی بابت سهامی که به هر فرد اختصاص یافته وجود نداشته باشد آن فرد می‌تواند سهامش را از طریق فرابورس به فروش برساند.

کد خبر 187242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز