همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر تکنولوژی آموزشی و کمک آموزشی رشد با اشاره به استقبال بی‌نظیر عکاسان از جشنواره رشد و استفاده از سوژه‌های بکر، زاویه دید خلاق و درون‌مایه های تجسمی، از انتشار برخی از عکسهای هفتمین جشنواره رشد در تیراژ 40 میلیون خبر داد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ناصری مدیرکل دفتر تکنولوژی آموزشی و کمک آموزشی رشد، درباره عکسهایی که در این نمایشگاه بر روی دیوار رفته است، گفت: «سوژه‌ها بکر، زاویه دیدها خلاق و در عین حال درونمایه‌های تجسمی در عکس‌های به نمایش درآمده موج می‌زند.

تنوع مکان‌های عکاسی به لحاظ اقلیمی چشمگیر است چنانکه مخاطب می‌تواند تمام جنبه‌های مختلف مردم‌شناسی و ابعاد جغرافیایی کشور را پیش چشم داشته باشد».

به گفته وی، این نمایشگاه بلحاظ تکنیکی محل بروز استعدادهای بالفعل و بالقوه‌ای است که برخی از آنها جوان و تازه کار هستند ولی با این آثار خلاق می‌توان آینده خوب و روشنی را برای این قشر و جشنواره رشد پیش‌بینی کرد.

ناصری به عنوان مسئول نشریه‌ رشد که به لحاظ شمارگان و قدمت یکی از مهمترین‌ پایگاه‌های مطبوعاتی و پرمخاطب‌ترین مجلات تاریخ ایران به شمار می‌رود،‌ درخصوص نسبتی که می‌توان بین این جشنواره و مجله رشد برقرار کرد گفت: «هر مجله آمیزه‌ای از متن و تصویر است.

در مجلات رشد به ویژه در گروه سنی نوجوان عنصر «عکس» تنها به عنوان یک عنصر صرفا تزئینی در نظر گرفته نمی‌شود بلکه به عنوان بخشی از متن دیده می‌شود.

خوشحال هستم که عکس‌های این جشنواره نه تنها قابلیت استفاده در صفحات روی جلد مجلات را دارند بلکه می‌توان از آنها به عنوان یک عنصر مکمل و موثر در صفحه‌آرایی ماکت‌های مجلات بهره جست».

وی با اشاره به تعداد بسیار زیاد شرکت‌کنندگان در هفتمین جشنواره عکس رشد دلیل این استقبال بی‌نظیر را اطلاع رسانی خوب و به موقع و قدمت و اصالت مجله‌های رشد و استمرار و پایمردی متولیان آن در تداوم حیات این جشنواره عنوان کرد و درخصوص برنامه‌هایی که برای دوره‌های آینده جشنواره رشد در نظر گرفته شده‌ است، گفت: «باید پیش از هر چیز اطلاع‌رسانی را قوی‌تر کنیم، عکاسان حرفه‌ای ایران باید درخصوص زمان و چگونگی برگزاری جشنواره عکس رشد اطلاع داشته باشند.

در گام بعدی باید شاهد برگزاری نمایشگاه عکس رشد در سایر شهرهای کشور باشیم و برگزاری آن را در پایتخت منحصر نکنیم».

ناصری همچنین از انتشار برخی از عکس های جشنواره رشد در تیراژ 40 میلیون خبر داد و گفت: «با تدبیری که دوستان مان به خرج داده‌اند عکس رشد را با تیراژ 40 میلیون به صورت ویترینی، در می‌آوریم که در آن قابلیت‌های بومی هنرمندان را در استان و محل زندگی‌شان ارائه دهیم».

 

کد خبر 187178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز