دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

محمد باریکانی: نخست: چندی پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسمی اشاره کرده بود که یکی از دلایل خشکسالی در کشور تخلیه ابرها توسط غربی‌هاست.این اظهارنظر با واکنش منفی کارشناسان مواجه شد و بسیاری این نظر را بدون پشتوانه علمی خواندند.

موسوی - رئیس سازمان میراث فرهنگی

دیگر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیش‌تر اعلام کرد که در یکی از جلسات دولت و در میان تعجب سایر حاضران به رئیس‌جمهور قول داده که ارزش صادرات صنایع‌دستی کشور را تا پایان سال به رشد 300درصدی برساند تا جایی که دیگر اعضای دولت حاضر در جلسه از این وعده تعجب کرده‌اند. در بخش دیگر وی وعده داده است که میزان گردشگران ورودی به کشور را تا پایان سال به 7/5میلیون گردشگر برساند. از این اظهارنظر نیز زمان زیادی گذشته است و رسانه‌ها بی‌صبرانه در انتظار تحقق وعده‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی هستند.

لغو روادید با 60کشور جهان نیز از دیگر وعده‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی به‌منظور تسهیل ورود گردشگران به کشور است که مشخص نیست آیا وزارت خارجه بانی تحقق این وعده است یا آنکه سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان متولی صنعت گردشگری و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی کشور می‌بایست پیگیر تحقق وعده اعلام شده باشد. همان ‌روز که رئیس سازمان میراث فرهنگی با هیأت ایرانی به نیویورک رفته بود، نگارنده از معاون گردشگری کشور پرسید که آیا در جریان مذاکرات رئیس سازمان میراث فرهنگی در نیویورک هست؟ یا آنکه اصلا قرار است آقای موسوی در حوزه گردشگری در این هیأت فعالیتی داشته باشد؟ که پاسخ معاون گردشگری کشور به این سؤال یک جمله بود ؛ پیگیری لغو روادید بین ایران و 60کشور جهان!

به‌نظر می‌رسد سیدحسن موسوی اکنون ترجیح داده کمتر در موضوع فعالیت‌های مرتبط به‌خود در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور وارد شود، چه اینکه اگر چنین بود ایشان با حضور در مراسم اختتامیه جشنواره اقوام ایرانی در استان گلستان تمامی سخنرانی خود را به موضوعات سیاسی اختصاص نمی‌داد. اینها تنها بخشی از سخنرانی رئیس سازمان میراث فرهنگی در اختتامیه جشنواره اقوام ایرانی در استان گلستان است که در خبرگزاری‌ها منتشر شده است: « در مدت زمان کوتاهی که من آن را حداکثر 15روز می‌دانم قیمت ارز بار دیگر تثبیت خواهد شد... در آمریکا یک نظرسنجی صورت گرفت و مشخص شد که محبوبیت دکتر احمدی‌نژاد در آمریکا 20درصد بیشتر از اوباما بود...»

نتیجه: مشخص نیست دلیل اظهارنظرهای پراکنده رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در موضوعات مختلف چیست؟ البته ایشان به‌عنوان یک شهروند حق اظهارنظر در موارد گوناگون را دارد ولی به‌عنوان یک مدیر انتظار بر آن است که تمرکز بیشتری بر حوزه مدیریتی خود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشته باشد و خود را ملزم به ارائه دستاوردهای مدیریتی و نتایج پیگیری‌ها در سه وعده اصلی جذب 7/5میلیون گردشگر، رشد 300درصدی صادرات صنایع‌دستی و عملیاتی شدن لغو روادید با 60کشور جهان کند و همچنین به صیانت و حفاظت از میراث تاریخی کشور که خود وعده تحقق آن را داده است بپردازد.

کد خبر 187139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز