سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحران کاغذ دامن بخارا و علی دهباشی را هم گرفت،اما این چهره سخت‌کوش عرصه روزنامه‌نگاری و کتاب از پای ننشت و شماره 87 و 88 بخارا را در بیش از 800 صفحه پنج شنبه 13 مهر بر پیشخوان مطبوعات خواهد نشاند.

بخارا 87 و 88

به گزارش همشهری آنلاین بر روی جلد این شماره بخارا نام و تصویر مسعود فرزاد،حافظ پژوه نامدار نشسته است و علی دهباشی پرونده‌ای ویژه هم برای او تدارک دیده است که شامل سالشمار مسعود فرزاد، ناگفته‌هایی درباره فرزاد، خاطراتی از فرزاد به قلم سیروس شمیسا و مقالاتی به قلم ایرج پارسی‏نژاد، صادق هدایت، مهدی فیروزیان و محمدعلی‏همایون کاتوزیان است.

یادداشت‌ها و نوشته‌هایی از عزت‌الله فولادوند،محمدعلی موحد،محمدرضا شفیعی کدکنی ،احمدرضا احمدی

«فغان از گرانی کاغذ و قس علیهذا» عنوان سرمقاله این شماره بخارا به قلم علی دهباشی است که به مانند بسیاری دیگر از اهل مطبوعات که قیمت سربه فلک‌کشیده‌اش کمر آنها را خم کرده است از این همه مشکلات به فغان آمده و‌آ‌ن را قلمی کرده است.
شعرهایی از سیمین بهبهانی، هوشنگ ابتهاج و مظاهر مصفا  هم در این شماره آمده است.

بخش ایرانشناسی بخارا هم دربردارنده آثاری از سعید فیروزآبادی، برت فراگنر، کاتیا فولمر، محمود متقالچی، محسن جعفری مذهب، افسانه گشتر (جلیلزاده) و یاسمین ثقفی است.

در بخش شعر جهان این نشریه هم، سه شعر از قاضی نذرالاسلام (شاعر ملّی بنگلادش) و شعرهایی از پتر میکش، جوزف رادیرد کیپلینگ و هرمان هسه آمده است.

بخارا در بخش «یادها» ی خود نیز یادی کرده از عارف، عشقی و نیما سه شاعر ملی ایران.

کد خبر 186630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز