قم: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم از تعطیلی 30درصد چاپخانه‌های این استان بر اثر نوسانات قیمت کاغذ و افزایش هزینه‌های انرژی، طی ماه‌های اخیر خبر داد.

چاپخانه - قم

جهانگیر رضایی در گفت‌وگو با مهر، ضمن اشاره به وضعیت نامساعد کاغذ اظهار داشت: بسیاری از چاپخانه‌داران، تیراژ کارهای خود را به 300تا 400 نسخه کاهش داده‌اند و بسیاری از افراد شاغل در چاپخانه‌ها بیکار شده‌اند. وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های زیاد چاپخانه‌ها مانند هزینه‌های انرژی، نیروی انسانی و بسیاری هزینه‌های جانبی دیگر، چاپخانه‌داران در شرایط بسیار سختی به‌ سر می‌برند و در حال حاضر حدود 30درصد چاپخانه‌های استان، کار خود را تعطیل کرده‌اند و چاپخانه‌هایی که هنوز مشغول به‌کار هستند نیز ساعات کاری خود را بسیار کاهش داده‌اند. رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم افزود: مشکل اصلی این است که قمیت کاغذ ثابت نیست.

مسئولان باید درنظر بگیرند که قیمت‌ها باید هرچه زودتر ثابت شود؛ اگر هم قرار است افزایش یابد و کاغذ گران شود حداقل این گرانی ثبات داشته باشد تا کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند اینگونه بلاتکلیف نمانند. وی ادامه داد: در حال حاضر فعالان این عرصه در هر دوره‌ای با یک قیمت مواجه می‌شوند که همین امر مهم‌ترین ضربه را به آنها می‌زند.

کد خبر 186245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز