مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: باغ موزه قصر آماده بهره‌برداری است و در این هفته افتتاح می‌شود.

علی اصغر مونسان اظهار کرد: به‌دلیل افتتاح رسمی باغ موزه دفاع‌مقدس در دوم مهر‌ماه، افتتاح باغ موزه قصر به تأخیر افتاد اما تا پایان این هفته افتتاح می‌شود. وی با اشاره به بخش‌های مختلف باغ موزه قصر گفت: باغ ایرانی یکی از بخش‌های این مجموعه است که با بهره‌گیری از تنوع گیاهی یک فضای شهری دلنشین و یک موزه روباز ایجاد شده است. مونسان افزود:

یکی از بخش‌های اصلی موزه تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. این موزه تصویری است از مبارزات مردم در دوران ستمشاهی و بخش دیگر موزه زندان است که هم بازسازی عینی فضای زندان از اتفاقاتی است که در دوره رژیم ستمشاهی افتاد و هم محلی برای تصویربرداری مجموعه‌های سینمایی.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ادامه داد: از دیگر بخش‌های این باغ موزه می‌توان به مسجد، زورخانه قصر، باغ‌های ایرانی، کتابخانه مرکز تحقیقات و گالری‌های مختلف اشاره کرد. وی با بیان اینکه از زندان قصر بخش‌هایی باقی مانده تا خاطرات این محل تاریخی به فراموشی سپرده نشود، گفت: ازجمله این فضا‌ها می‌توان به زندان مارکوف و سیاسی و ساختمان روبه‌روی درب اصلی همراه با برج نگهبانی و نورگیر اشاره کرد. همچنین ساختمان بند جوانان نیز حفظ شده است.

مونسان اضافه کرد: برج دیدبانی و منبع آب در شمال شرقی زندان، ساختمان واحد برق در شمال غربی و ساختمان مدرسه اندرزگاه 12یا بند کارگری نیز حفظ شده است. وی اظهار کرد: زندان مارکوف با مساحتی بالغ بر 8800مترمربع از فضاهای متنوعی تشکیل شده است.

کد خبر 186225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز