شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از آماده‌سازی مجموعه‌ای برای بازار فروش خودرو در بزرگراه شهید بابایی خبر داد و گفت: ظرف 2 ماه آینده بازار فعلی خرید و فروش خودرو در "حکیمیه" جمع‌آوری شده و به مکان جدید انتقال می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف در مراسم "بهره‌برداری از بزرگراه‌های زین‌الدین و خرازی در امتداد شرق و غرب بزرگراه همت"، به مشکلاتی که اجرای پروژه‌های بزرگراهی شهید زیدالدین و شهید خرازی برای شهروندان به دنبال داشته است، اشاره و تصریح کرد: هر پروژه‌ای که ساخته می‌شود، بیشترین زحمت را برای مردم به همراه دارد.

قالیباف اظهار داشت: در پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین تنها 400 میلیارد تومان هزینه تملک املاک معارض بود که با ارزش ریالی اجرای این پروژه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در موضوع تملک هم مسئله تنها تامین هزینه آن نیست، بلکه موضوع اصلی زحمتی است که به دوش مردم گذاشته می‌شود و این زحمت حتی امروز که بزرگراه زین‌الدین به بهره‌برداری می‌رسد، برای اهالی حاشیه این بزرگراه ادامه دارد.

بازار فروش خودرو در بزرگراه بابایی

شهردار تهران در ادامه یکی از مطالبات شهروندان شرق تهران در یک سال اخیر را حل و فصل مشکل بازار فروش خودرو برشمرد و گفت: این مشکل حل شده و مجموعه‌ای در بزرگراه شهید بابایی برای انتقال این بازار تملک و آماده شده است.

قالیباف وعده داد که ظرف 45 روز تا دو ماه آینده بازار فروش خودرو از حکیمیه به فضای جدیدی که به این امر اختصاص یافته، منتقل شود.

وی در ادامه به ساخت اولین زباله‌سوز کشور در منطقه چهار تهران اشاره کرد و گفت: این زباله‌سوز در زمستان راه‌اندازی خواهد شد.

وی به راهبرد شهرداری تهران برای راه‌اندازی چهار یا پنج زباله‌سوز در نقاط مختلف پایتخت اشاره کرد و گفت: با وجود این زباله‌سوزها، علاوه بر اینکه از مشکلات بهداشتی ناشی از انتقال زباله کاسته می‌شود، انرژی پاک نیز از زباله‌سوز حاصل خواهد شد.

روزشمار بزرگراه امام علی و صدر

وی با اعلام بهره‌برداری از ادامه بزرگراه امام علی (ع) در 13 رجب سال آینده، به روزشمار بزرگراه طبقاتی صدر که امروز عدد 134 را به نمایش گذاشته، اشاره کرد و گفت: جسارت همکاران خود را برای نصب روزشمار در پروژه‌های عمرانی آن هم در شرایطی که فراز و نشیب‌های زیاد و کار اداری کمر‌شکنی پیش روی این پروژه‌ها قرار دارد، ستود.

شهردار تهران با اشاره به تنوع سلایق شهروندان و گوناگونی مطالبات آنها، اظهار کرد: مردم همیشه از ما میادین تره‌بار در نزدیکی خانه خود می‌خواهند، اما هیچ‌کس نمی‌خواهد که تره‌بار سر کوچه خانه خودش باشد! در چنین شرایطی اداره شهر دشوار است و از آنجایی که شهروند درجه یک و دو نداریم، مدیریت شهری باید مطالبات همه مردم را در نظر داشته باشد و با روحیه جهادی شهر را به بهترین شکل ممکن اداره کند.

قالیباف تاکید کرد که با وجود همه سختی‌ها، کاری بر زمین نمانده و با سیاست اولویت شرق و جنوب تهران در مقایسه با شمال و غرب، کارها با قوت پیش می‌رود.

در مراسم امروز ادامه بزرگراه‌ شهید خرازی به طول هفت کیلومتر در امتداد غربی بزرگراه همت از طریق بی‌سیم توسط رییس پلیس راهور تهران بزرگ که میهمان این مراسم بود، به بهره‌برداری رسید.

همچنین ادامه بزرگراه شهید زین‌الدین به طول پنج کیلومتر در امتداد شرقی بزرگراه همت افتتاح شد و زیر بار ترافیکی رفت.

کد خبر 186169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز