گروه شهری: بسیاری از مسئولان کشور اعم از وزیران و مسئولان فرهنگی از اقدامات شهرداری تهران برای احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس قدردانی کردند.

باغ موزه

وزیر دادگستری با اشاره به احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس گفت: ساخت مجموعه باغ‌موزه دفاع‌مقدس گام بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود و کمک بسیار زیادی در انتقال مفاهیم دفاع‌مقدس خواهد داشت.

سید مرتضی بختیاری‌، وزیر دادگستری با اشاره به افتتاح مجموعه باغ‌موزه دفاع‌مقدس از سوی شهرداری تهران، تأکید کرد: با گذشت 23سال پس از دفاع‌مقدس یکی از ضروری‌ترین کارهایی که جامعه برای انتقال فرهنگ هشت سال دفاع‌مقدس نیاز داشت، ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس بود.

وزیر دادگستری تأکید کرد: ساخت این مجموعه گام بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود و کمک بسیار زیادی در انتقال مفاهیم دفاع‌مقدس خواهد کرد.بختیاری در ادامه تأکید کرد: انقلاب ما همواره مدیون خون‌های پاک و مطهر شهداست و امیدواریم دراین برهه حساس تاریخی نیز بتوانیم مطابق گذشته به برکت خون شهدا و ایثارگران از تمامی مشکلات پیش‌رو سربلند بیرون آییم.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری درخصوص ایثارگری‌های فرزندان اسلام در دوران هشت سال دفاع‌مقدس، پیروزی و سربلندی کشورمان را مرهون جانبازی شهدا و ایثارگران دانست و افزود: روحیه ایثار و شهادت مختص دوران جنگ نیست و در تمامی ارکان زندگی می‌تواند بهترین سرمشق و الگو باشد.

گنجینه‌ای گرانبها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: خوشبختانه باغ‌موزه دفاع‌مقدس با طراحی بسیار وزین و با استفاده از تمام تکنیک‌ها و فنون روز، توانسته است گام مؤثری در ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس بردارد.رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افتتاح باغ‌موزه دفاع‌مقدس را اقدامی بزرگ و ارزشمند توصیف کرد و گفت: قطعا کل کشور به چنین مجموعه‌ای که بتواند آثار و مستندات دفاع‌مقدس را حفظ کرده و به نسل‌های آینده منتقل کند، نیاز داشت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین باغ موزه دفاع‌مقدس را گنجینه‌ای گرانبها توصیف و ابراز امیدواری کرد که این مجموعه بتواند فرهنگ دفاع‌مقدس را به خوبی به نسل‌های آینده منـتقل کند.

احداث مجموعه با همت بلند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: احداث باغ موزه دفاع‌مقدس حرکتی ارزشمند بوده و در ساخت این مجموعه همت خوبی از سوی مدیریت شهری به‌کار رفته است؛ همچنین در مسیر کارکرد سخت افزاری نیز بناهای بسیار خوب با زیر‌ساخت‌های متنوعی احداث شده است.حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به افتتاح مجموعه باغ‌موزه دفاع‌مقدس، تصریح کرد:

هیأت امنا و هیأت مدیره باغ‌موزه دفاع‌مقدس باید برنامه‌های گویا و روانی برای انتقال مفاهیم جبهه و دفاع‌مقدس درنظر بگیرند.رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی به‌منظور انتقال مفاهیم دفاع‌مقدس در این مجموعه، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید اعم از نوشتاری، تصویری، هنری و با استفاده از انواع روش‌های انتقال مفاهیم صورت گیرد تا باغ‌موزه دفاع‌مقدس بتواند در مسیری که مقام معظم رهبری و مردم متوقع هستند حرکت کرده و مدافع حریم اسلام و انقلاب باشد.

وی با تأکید بر ظرفیت بالای باغ‌موزه دفاع‌مقدس، ابراز امیدواری کرد که این مجموعه مورد توجه مردم و همچنین خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع‌مقدس قرار گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان تأکید کرد: ا‌ن‌شا‌ءالله این مجموعه بالاتر از سطح توقع عمل کند و بتواند دفاع‌مقدس را که آبروی انقلاب اسلامی را حفظ کرده، به نسل‌های آینده انتقال دهد.

کد خبر 185959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز