همشهری آنلاین: با هدف توسعه و ارتقاء علم و ادب و فرهنگ در جامعه، بخش‌های ویژه فروشگاه مرکزی امیرکبیر گشایش می‌یابد.

انتشارات

به گزارش همشهری آنلاین، این بخش‌ها شامل بخش کودک و نوجوان و کافه کتاب موسسه انتشارات امیر کبیر است که طی مراسمی در روز 8 مهرماه جاری، همزمان با ولادت با سعادت ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) با حضور جمعی از مسئولان عرصه فرهنگ و نویسندگان و هنرمندان شاخص کشور در فروشگاه مرکزی موسسه انتشارات امیر کبیر واقع در خیابان انقلاب، حد فاصل خیابان اردیبهشت و 12 فروردین، روبه‌روی دبیرخانه دانشگاه تهران، از ساعت 14:30 راه‌ اندازی می‌‌شود.

کافه کتاب امیرکبیر در دو بخش مجزا به فعالیت خواهد پرداخت. بخش کودک که در طبقه پایین کتابفروشی امیرکبیر قرار خواهد گرفت و دارای 70 مترمربع زیربنا در کنار300 متر فضای کتابفروشی برای والدین است که به ارایه خدمات فرهنگی در زمینه‌ کتاب خوانی کودکان به شکلی متفاوت می‌پردازد.

این مکان با امکان انتخاب و مطالعه کتاب که محور اصلی برپایی‌اش است، سعی دارد مهجوریت موجود در حوزه کتاب کودک را با تلفیق موضوع مطالعه با سایر سرگرمی‌ها و نیازهای کودک برطرف کند.

برپایی کارگاه‌های روانشناسی رفتاری و ارتباطی با کودک در کنار ایجاد فضایی برای والدین به منظور استفاده از کتاب در کنار فرزندان هم از مهمترین بخش‌های تدارک دیده شده دیگر در این پاتوق فرهنگی است.

اما در بخش بزرگسال نیز فضای تخصیص یافته به کافه کتاب 12 مترمربع بوده که در کنار 135 مترمربع فضای فروشگاهی تعبیه شده است که ضمن بالا بردن وجه مذهبی پاتوق فرهنگی نسبت به سایر بخش‌ها، سعی شده زمینه حضور همه افراد فراهم باشد.

در محل این کتابفروشی بیش از 40 هزار عنوان کتاب در دسترس است که حدود 500 عنوان از آن نیز توسط این کافه کتاب در اختیار مخاطبان برای مطالعه نیز قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 185860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز