سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از نقاشی‌های سعید معیری با عنوان «من یک سیب صورتی هستم» از 7 مهر ماه در گالری ساربان برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه که شامل 15 اثر از این هنرمند است، با تکنیک ترکیب مدیا (mix media) روی بوم خلق شده‌اند، کوچکترین این آثار 50*70 و بزرگترین آنها 190*330 سانتی متر است که عصر جمعه 7 مهر ماه از ساعت 17 تا 21 افتتاح می‌شود.

مجموعه پیش رو حاصل کارهای معیری از سال 1384 تا به امروز است. او متولد 1342 در تهران و مدرس نقاشی ایرانی از سال 1370 تاکنون است.

سعید معیری تاکنون 9 نمایشگاه انفرادی برپا کرده و دربیش از 15 نمایشگاه گروهی و بی‌ینال‌های هنری در موزه هنرهای معاصر تهران شرکت کرده است.

وی همچنین در نمایشگاه‌های گروهی در کشورهای ایتالیا، سوئیس، قطر، رومانی و آلبانی شرکت داشته و این نمایشگاه دهمین نمایشگاه انفرادی او در زمینه نقاشی است.

این هنرمند که سال گذشته نمایشگاه موفقی با عنوان «متافیزیکولوژی» را در گالری والی برگزار کرده بود، درباره سوژه تازه‌ترین نمایشگاهش گفت: «فرهنگ پست مدرن دنیا را به مثابه مجموعه‌ای از «وانموده » یا صورت‌های مجازی می‌بیند.

دنیایی مملو از نقل قول‌ها که تحت مکانیسم‌های مختلفی چون کپی سازی، پاستیشن،کنایه‌ها، ارجاعات، بازسازی‌، تکثیر، مجازها، واقعیت‌های مجازی و ... طبقه بندی می‌شوند و البته هیچ کدام از آنها وجه حقیقت نهایی یا اصالت ندارند.

معیری معتقد است: «دنیای پیرامون ما یعنی همان مجموعه وانمودها و شبکه‌های پیچیده از «دال» که «ارجاع» خود را به یک مفهوم منفرد با یک «مدلول» مشخصی از دست داده‌اند».

وی مطرح کرد: «من می‌اندیشم پس من هستم، کوژیتوی معروف دکارت همانند بسیاری از یافته‌های جوامع صنعتی و پیشرفته کنونی باعث تحولات در زندگی و تمدن بشری شده است، اما متاسفانه در کشورهای جهان سوم بدون توجه به منشاء و دلیل آنها چندان به تحول و تغییرات مهم و زیر ساختی منجر نگردید و در اغلب موارد نیز چیزی بیش از تقلید و دریافتی سطحی و زود گذر به ارمغان نیاورده است. تو می‌اندیشی: پس من یک سیب صورتی هستم».

همچنین نشستی پیرامون این مجموعه در تاریخ 14 مهر ماه در گالری ساربان برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند از 8 تا 17 مهر ماه همه روزه بجز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید ازاین آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 185711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز