همشهری آنلاین: منابع آگاه از توافق سری مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر پرده برداشتند که بر مبنای آن سران فعلی آنکارا مامور اجرای طرح تجزیه کشورهای عربی شده اند.

توافق محرمانه آنکارا و تل آویو برای تجزیه کشورهای عربی

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه المنار فلسطین به نقل از منابع آگاه ترک اعلام کرد: مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی چند سال پیش توافقی محرمانه در راستای تجزیه کشورهای عربی به امضا رسانده اند.

بر مبنای این توافق سران فعلی ترکیه مامور فعالیت در راستای تجزیه کشورهای عربی شده اند تا در نهایت این کشورها به رژیمهایی کوچک و اقلیت تبدیل شود که به راحتی با رژیم صهیونیستی همپیمان می شوند.

منابع ترک تاکید کردند: این توافق تایید کننده اقدامات ستیزه جویانه ترکیه علیه جهان عرب و مشارکت آنها در کشتار مردم سوریه است.

بنابراین گزارش، احمد داوداوغلو وزیرخارجه ترکیه با توجه به روابط نزدیک با مقامات صهیونیستی و اطلاعاتی آمریکا، نقش ویژه ای در اعمال این سیاستها داشته است.

منابع آگاه تاکید دارند که توافق محرمانه میان آنکارا و تل آویو، پس از ناکامی های متعدد محور قطر، عربستان سعودی و ترکیه در راستای فعالیت ضد نظام سوریه ایجاد شده است.

تظاهرات دهها هزار نفری علیه سیاستهای ضد سوری اردوغان

دهها هزار نفر با برگزاری تظاهراتی در شهر انطاکیه ترکیه علیه اردوگاههای سلفی و القاعده در این منطقه، خشم خود را از سیاستهای ضد سوری اردوغان نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی پرس ، دهها هزار نفر در انطاکیه ترکیه طی تظاهرات و درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه خواستار خروج گروههای تروریستی القاعده و سلفی ها و بسته شدن پایگاههای آنها در این شهر شدند.

تظاهرات کنندگان از دولت اردوغان نیز خواستند که دست از دروغگویی درباره اردوگاههای موجود در انطاکیه بردارد و با شفافیت با مردم ترکیه درباره فعالیت واقعی و اهداف برپایی این اردوگاهها سخن بگوید.

این پایگاه در ادامه آورده است: رسانه ها اخیرا از فعالیتهای مخرب در داخل اردوگاهها موجود در انطاکیه علیه سوریه پرده برداشته اند موضوعی که مورد قبول مردم انطاکیه نیست .

شرکت کنندگان در این تظاهرات که سوریهای مقیم ترکیه هستند، یکصدا فریاد زدند خون ما سوری است و مردم سوریه خویشان ما هستند.

کد خبر 185667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز