دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی های انجام شده ، پدیده چاقی در بین افراد جامعه سه برابر چند دهه قبل شده است

افزایش سه برابری چاقی

به گزارش ایرنا، دکتر مجید غیور مبرهن گفت: تغییر سبک زندگی، عدم فعالیت بدنی و استفاده از غذاهای پرچرب از دلایل گسترش چاقی در بین افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه چاقی عامل موثر در ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها است، افزود: شانس ابتلا به سرطان در افراد چاق بیشتر از افراد لاغر است و چاقی زمینه ساز بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی، کمردرد و آرتروز (التهاب مفاصل) است.

این پزشک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه بافت‌های چربی در علم پزشکی به نام غده‌های چربی شناخته می‌شوند، ادامه داد: این غدد چربی در بدن ترشحاتی دارند که موجب اختلالات هورمونی شده و ابتلا به ناباروری را در افراد افزایش می‌دهند.

غیور گفت: افزایش تحرک بدنی، استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب که به تدریج موجب کاهش وزن بدن می‌شوند و اصلاح شیوه زندگی از راهکارهای مقابله با چاقی است.

وی با بیان اینکه پیروی از رژیم‌های لاغری غیر علمی، عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد، افزود: ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی مختلف و ناهماهنگی هورمونی و ریزش موها از تبعات رژیم‌های لاغری غیر اصولی است.

کد خبر 185591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز