گروه شهری: متعاقب اجرای عملیات روکش‌آسفالت در پروژه تعریض بزرگراه امام‌رضا در محل موسوم به پل تسمه‌نقاله، این سازه گره‌گشای ترافیکی بدون برگزاری مراسم‌رسمی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمـان مهندسی و عمران شهر‌تهران ضمن اعلام خبرفوق افزود: با اجرای آخرین مراحل عملیات‌عمرانی شامل ایزولاسیون، نصب هندریل‌ها و اجرای روکش‌آسفالت، بهره‌برداری از پل‌های احداثی جدید در محل موسوم به پل تسمه‌نقاله در بزرگراه امام‌رضا به بهره‌برداری رسید تا با تعریض بزرگراه، ان‌شاءالله از این پس ضمن روان‌شدن ترافیک هردوسوی بزرگراه دراین محل، ایمنی عبورومرور نیز به‌نحو چشمگیری افزایش‌یابد.

علی ‌امام همچنین بابیان اینکه تعریض پل‌های موجود به‌دلیل نیاز به انحرافات‌ترافیکی با مشکلات‌زیادی مواجه‌بود، یادآورشد: پروژه تعریض پل تسمه‌نقاله با وجود تمام دشواری‌هایش‌، با سرعت و کیفیت مناسب در یک بازه‌زمانی 9ماهه به‌سرانجام رسیده است.

وی درتشریح اقدامات انجام‌شده برای ایجاد مسیر انحرافی در محل این تقاطع گفت: اجرای پروژه با احداث دو‌مسیر ویژه انحراف‌ترافیکی در شمال و جنوب بزرگراه امام‌رضا امکان‌پذیرشد که هریک از این مسیرها درحدود 100متر طول دارد.گفتنی‌است برای تعریض پل تسمه‌نقاله، حدود 388مترمکعب خاکبرداری، 1540مترمکعب خاکریزی، 67550‌کیلوگرم آرماتوربندی و 520مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده‌است. عمق شمع‌های احداث‌شده درایـن پروژه 10تا 11متراست و ارتفاع ستون‌ها نیز به شش متر می‌رسد.

کد خبر 185550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز