شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه پرطرفدارترین رشته‌ها در این دانشگاه رشته‌های مهندسی مکانیک، عمران و نفت است، گفت: از 100 نفر اول کنکور 95 نفر آنها امسال دانشگاه شریف را انتخاب کردند که از این تعداد 80 درصد را پسران و 20 درصد را دختران تشکیل می‌دهند.

سید قاسم میرعمادی در گفتگو با مهر گفت: امسال 959 دانشجوی کارشناسی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرش شدند که 29 درصد آنها را دختران و 71 درصد را پسران تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: 80 درصد دانشجویان پسر رشته مهندسی مکانیک، عمران و نفت را انتخاب کردند در رشته شیمی هم تعداد دختران دانشجو 2برابر پسران دانشجو است و رشته شیمی بیشتر توسط دانشجویان دختر انتخاب شده است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف درباره اینکه 100 نفر اول کنکور که امسال 95 نفر آنان دانشگاه شریف را انتخاب کردند، چه رشته هایی را انتخاب کرده اند، گفت: عمدتا این دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک، عمران، برق، کامپیوتر و IT را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه المپیادی های فنی مهندسی معمولا دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، ادامه داد: امسال 49 نفر از المپیادی‌ها دانشگاه شریف و سال گذشته هم از 45 نفر المپیادی فنی مهندسی، 44 نفر این دانشگاه را انتخاب کردند.

کد خبر 185369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز