همشهری آنلاین: کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان ایران، نخستین کتاب هوشمند ساختمانی کشور است که با هدف استانداردسازی، بالابردن دانش فنی ساخت‌وساز کشور، به کارگیری فناوری‌های نوین ساختمانی و تعامل میان تولیدکننده و مصرف‌کننده تهیه شده است.

رونمایی از کتاب استاندارد ابنیه و ساختمان

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی ساختمان ایران (شاسا) این کتاب که همزمان با گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان رونمائی شد، با تلاش دبیرخانه دائمی کتاب استاندارد و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت راه و شهرسازی به منظور تحقق اجرای مواد 155 و 168 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تهیه و انتشار یافته است و مخاطب اصلی آن مهندسان سازمان نظام مهندسی کشور، انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی، شهرداری‌ها و کلیه دست‌اندرکاران بخش صنعت ساختمان کشور می‌باشد.

با توجه به توسعه ساخت‌وساز مسکن در کشور، انتشار چنین کتابی می‌تواند کمک شایانی به ساخت‌وساز مسکن داشته باشد. بر اساس قانون مصوب سال 89 مجلس شورای اسلامی مقرر شده است بیش از 200 میلیون متر مربع پروانه ساخت مسکن صادر شود که نیازمند بیش از 80 میلیارد تومان سرمایه‌ است و بیش از 60 درصد این سرمایه نیز باید صرف تامین مصالح و فراورده‌های ساختمانی شود. بنابر این با افزایش اطلاعات لازم در زمینه استاندارد بودن این مصالح، می‌توان کمک بسیاری به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها داشته باشد.

کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان ایران با قابلیت بروز رسانی اطلاعات و خدمات جانبی مختلف مربوط به صنعت ساختمان، از این پس در اختیار همه سازندگان، مشاوران، پیمانکاران و فعالان عرصه صنعت ساختمان ایران خواهد بود.

این کتاب با همکاری و حمایت وزارت راه، مسکن و شهر سازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. طراحی این کتاب به گونه‌ای است که همه مهندسان، مشاوران، طراحان و سازندگان مسکن می‌توانند به سهولت و به‌طور دقیق از هرگونه اطلاعات مربوط به تولیدات لوازم و مصالح ساختمانی استاندارد ایرانی و خارجی، فعالیت انبوه سازان، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تولیدکنندگان، مطلع شوند.

در نخستین کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان ایران همچنین کالاها و صنایع تولیدی مربوط به صنعت ساختمان کشور و جهان در 302 رشته طبقه‌بندی و دسته‌بندی شده است.

کد خبر 184826
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز