یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

پس از انتشار گزارش‌های علمی از وضعیت غارهای کشور و لزوم ایمن‌سازی‌ غارها به‌منظور بازدید گردشگران و تأمین امنیت آنها، در نخستین اقدام اعلام شد که غار نخجیر به‌مدت چندماه به روی گردشگران بسته می‌شود.

غار نخجیر

 این خبر را سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد. به گفته مجتبی رضوانی قرار نیست غار نخجیر برای مدتی طولانی بسته بماند. وی گفت: با توجه به اینکه فصل پاییز در راه است و گردشگران کمی در این زمان از آن دیدن می‌کنند، این تصمیم گرفته شده است.

رضوانی افزود: دو سال است که از این غار بهره‌برداری می‌شود، به همین دلیل، غار را دو یا سه‌ماه برای تعمیرات و انجام کارهای حفاظتی تعطیل خواهیم کرد.سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه برخی پایه‌های آهنی موجود در غار به‌دلیل قرار گرفتن در محیط مرطوب به حفاظت نیاز دارند، در قسمت ورودی غار ایمن‌سازی‌های بیشتری انجام خواهد شد و از آنجا که قرار است غار نخجیر جزو غارهای پایلوت به‌عنوان غار امن در کشور باشد، این اقدامات دنبال می‌شود.

غار نخجیر در هشت کیلومتری شمال شرقی شهرستان دلیجان استان مرکزی، بین نراق و دلیجان، در دامنه کوه واقع شده است و به دوران سوم زمین‌شناسی تعلق دارد.

کد خبر 184639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز