همشهری آنلاین: رسانه های ترکیه روز شنبه با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اسراییل و ترکیه دارای منابع مشترکی در سوریه هستند ،نوشتند: نتانیاهو پیامی آشتی جویانه برای مقامات ترکیه ارسال کرد.

 

به گزارش ایرنا از آنکارا، به نوشته روز شنبه این رسانه ها ، نتانیاهو در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی ˈجروزالیم پست ˈ گفت : ترکیه و اسراییل دارای منافع مشترکی در سوریه هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: دو طرف دارای مرزهای مشترک با سوریه و خواهان ثبات در این کشور هستند افزون بر آن اگر قدری بیشتر بیندیشیم نقاط مشترک دیگری نیز در این خصوص بین آنکارا و تل آویو خواهیم یافت.

نتانیاهو با اشاره به پیش شرط های ترکیه برای از سرگیری روابط آنکارا و تل آویو گفت : یکی از پیش شرط های ترکیه عذرخواهی رسمی از سوی اسراییل است ، ضمن آنکه آنکارا همچنین خواستار لغو محاصره دریایی نوار غزه شده است.

روابط سیاسی ترکیه و رژیم صهیونیستی در پی حمله کماندوهای این رژیم به کشتی مرمره آبی در سواحل نوار غزه در سال 2010 ( 1389 ) که منجر به کشته شدن 9 تن از اتباع ترکیه شد، به سطح کاردار کاهش یافته است.

مقامات ترکیه گفته اند در صورتی که رژیم صهیونیستی عذرخواهی رسمی کند ،غرامت بازماندگان این حادثه را پرداخت نماید و به محاصره نوار غزه خاتمه دهد ، حاضر به از سرگیری روابط با این رژیم هستند.

سطح روابط سیاسی بین ترکیه و رژیم صهیونیستی در حالی کاهش یافته است که حجم روابط تجاری بین آنها در طول یکی، دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 184595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز