همشهری آنلاین: مدیرگالری ابراهیمی‌نژاد گفت: این نمایشگاه با همکاری چند نهاد مختلف چون بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،اداره فرهنگی ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بنیاد شهید انقلاب اسلامی اسلامی برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس

به گزارش ایرنا، علی اکبر ابراهیمی نژاد افزود: در قالب این نمایشگاه 55 تصویر از عکاسان برتر جنگ تحمیلی در ابعاد مختلف به روی دیوار می‌رود؛ درمیان این تصاویر،عکس‌هایی با اندازه‌های یک متر در یک و نیم متر هم در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرگالری ابراهیمی نژاد توضیح داد: این نمایشگاه همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی 30 شهریورماه افتتاح و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تلاشی برای نمایش دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دفاع از خاک ایران دانست و گفت: علاوه بر این، عرضه این تصاویر خاطراتی را برای مردم و خالقان این حماسه‌ها زنده می‌کند و ثابت می‌کند با گذشت سال‌های بسیار از پایان جنگ، هنوز یاد و خاطره این دلاورمردان در ذهن و دل مردم زنده است.

به گفته این هنرمند نقاش، بخشی از این تصاویر متعلق به آرشیو نگارخانه و تعداد دیگری از آنها به صورت امانت از سوی نهادهای مربوطه به منظور عرضه در نمایشگاه در اختیار نگارخانه قرار گرفته است.

ابراهیمی نژاد تعداد تصاویر آرشیو نگارخانه را نزدیک به 2 هزار اثر عنوان کرد و گفت: به مناسبت‌های مختلف نمایشگاه‌های متنوعی در این گالری برگزار می‌شود و یکی ازنمایشگاه‌های ثابتی که هر سال در آخرین روزهای شهریورماه برپا می‌شود، آثار مربوط به دفاع مقدس است که با استقبال بسیار خوبی از سوی مراجعه کنندگان روبرو می‌شود.

وی افزود: عکس‌های این نمایشگاه مربوط به عکاسان خبری و حرفه‌ای است که درمیان اسامی خالقان آنها می‌توان نام هنرمندانی چون سیف الله صمدیان، علی فریدونی، ساسان مویدی، اسماعیل داوری، علی هاشمی، سعید صادقی، رجبعلی حسین آبادی و بهرام محمدی فر را مشاهده کرد.

این گالری دار اضافه کرد: بازدید کننده از این نمایشگاه علاوه بر مشاهده جلوه‌هایی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان ایرانی می‌تواند با تصاویری مربوط به مبارزات دوران انقلاب اسلامی و حضور زنان در این صحنه‌ها را مشاهده کرد.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و زمان بازدید همه روزه از ساعت 17 تا 20 و به مدت یک هفته اعلام شده‌ است.

 

کد خبر 184547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز