یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

نیم‌نگاهی به قفسه‌ها و ویترین داروخانه‌ها نشان می‌دهد که عارضه‌های پوستی یکی از مشکلات رایجی است که افراد نیز به آن واکنش بیشتری نشان می‌دهند و برای درمانش بیشتر به تکاپو می‌افتند.

بیماری

گیاه‌درمانگران در این مورد خاص گیاهان و میوه‌های بسیاری را معرفی می‌کنند که نه‌تنها عوارض انواع دارو‌های شیمیایی را ندارند که به لطافت پوست نیز کمک می‌کنند. برخی از این گیاهان عبارتند از: آواکادو، آویشن، اسیدهای گیاهی، انگور، بابونه، بادام، بادام زمینی، پنیرک، توت فرنگی، جو دو سر، حنا، خارمریم، ختمی، زیتون، شنبلیله، شیرین بیان، شاهتره، صبرزرد، عسل، گزنه، ماست، همیشه بهار و هویج. برای موارد خاص نیز از این گزینه‌ها استفاده کنید. برای نمونه عصاره گیاه شاهتره، اسانس برگ گیاه برگ بو، روغن اسطوخودوس و اسانس نعناع، هر کدام به تنهایی برای رفع خارش پوستی مفیدند.

می‌توانید چهار تا شش گرم مغز بادام شیرین و چهار تا شش گرم مغز بادام تلخ را با 60گرم قند بسایید و حاصل را با دو لیوان آب مخلوط کنید. در نتیجه نوعی شیر بادام به‌صورت امولسیون به‌دست می‌آید که باید آن را در مدت 24ساعت به موضع خارش‌دار بمالید. برای درمان دمل و زخم نیز می‌توانید کتیرا، تخم مرو، تخم کتان، گل بابونه و گل ختمی (از هر کدام‌یک قسمت) را بکوبید و با دو لیتر شیر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد. ماده حاصل را چند نوبت به موضع مورد نظر بمالید.

درمان اگزما و جوش‌های صورت نیز به کمک گیاهان ممکن است. دو تا چهار گرم گیاه گلدار بنفشه سه رنگ را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید. برای درمان قارچ‌های پوستی نیز مقداری تخم شنبلیله را بکوبید و با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس آن را روی محل مورد نظر قرار دهید.

کد خبر 184094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز