همشهری آنلاین: ستاره‌های هالیوود برای مبارزه با سرطان در یک برنامه تلویزیونی خیریه برای جمع آوری پول گرد هم آمدند.

به گزارش آسوشیتدپرس تام هنکس، مایکل داگلاس، جولیا رابرتز، گوینت پالترو و چند ستاره دیگر هالیوود در سومین گردهمایی با نام "در مقابل سرطان به پا خیزید" که به طور زنده از تلویزیون پخش می‌شد، گرد هم آمدند.

هنکس در این برنامه یک ساعته که شبکه‌های تلویزیونی عمده آمریکا و شماری از کانال‌‌های کابلی آن را بدون آگهی تجاری پخش کردند، گفت: "بیاید دنیایی بسازیم که دیگر اثری از سرطان در آن نباشد."

برخی از ستاره‌های حاضر در این مراسم دچار شدن عضوی از خانواده خود به سرطان یا مرگ او را در نتیجه این بیماری شاهد بوده‌اند. برخی دیگر هم خودشان با این بیماری مقابله کرده‌اند.

مایکل داگلاس، که به سرطان حنجره مبتلا شده بود، گفت "سرطان مرا به زانو در نیاورد، بلکه باعث شد سر پا بایستم. من امشب به این علت در اینجا حاضرم که می‌خواهم بخشی از تلاش برای یافتن راهی برای پایان بخشیدن به سرطان باشم."

این برنامه به یادبود تهیه‌کننده فیلم "مرد عنکبوتی" لورا زیسکین، بود که به بنیانگذاری این برنامه کمک رسانده بود. او سال گذشته در 61 سالگی پس از 7 سال مقابله با سرطان پستان در گذشت.

این برنامه در مجموع در حد فاصل به نمایش در آوردن واقعیت‌های گزنده و دادن امید حرکت می‌کرد.

جولیا رابرتز در سخنانش به بینندگان هشدار داد که از هر دو مرد یک نفر و از هر سه زن یک نفر به سرطان دچار خواهد شد و سرطاان "هر چهار ساعت در آمریکا یک کودک را می‌کشد."

"برای همین است که باید از برنامه "در مقابل سرطان به پاخیزید" حمایت کرد. این جنبش فوق‌العاده گروهی عالی از بهترین پزشکان و دانشمندان را گرد آورده است که برای نجات دادن زندگی‌ها ما حداکثر تلاش‌شان را می‌کنند."

پالترو که تهیه کننده اجرایی این برنامه تلویزیونی هم بود، در این مراسم از پدر کارگردانش، بروس پالترو، سخن گفت که به علت سرطان درگذشت.

"در مقابل سرطان به پاخیزید" که پول‌های اهدایی شرکت‌ها را هم می‌پذیرد، برنامه است که "بنیاد صنعت سرگرمی"، بازوی خیریه صنایع تلویزیون و سینمای آمریکا آن را به راه انداخته است.

انجمن پژوهش سرطان امریکا همکار علمی این برنامه است و نظارت علمی بر طرح‌های علمی آن را به عهده دارد.

کد خبر 183945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز