همشهری آنلاین: تیم فوتبال هفت نفره ایران نتیجه آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی بازی‎های پارالمپیک لندن را به روسیه واگذار کرد و نیز با شکست 2 بر 1 برابر اوکراین از حضور در فینال بازماند.

فوتبال هفت نفره

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین، در آغاز هفتمین روز از چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک، روز چهارشنبه (15 شهریور) تیم فوتبال هفت نفره ایران در حضور 1500 تماشاگر حاضر در ورزشگاه "ریور بانک آرنا" به مصاف روسیه رفت و با نتیجه سه بر یک متحمل شکست شد. ایران در حالی نتیجه این دیدار را واگذار کرد که تاکنون موفق به کسب پیروزی برابر روسیه نشده است.

روسیه یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقات فوتبال هفت نفره بازی‎های پارالمپیک لندن است. این تیم با تک گل "کولیگین" که در دقیقه 18 به ثمر رسید، نیمه نخست بازی را با برتری یک بر صفر به پایان رساند. تیم ایران برای جبران نتیجه، نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد. در آغاز این نیمه خطای بازیکن روسیه روی آتش افروز تیم ایران را صاحب یک موقعیت پنالتی کرد.

فرزاد مهری در دقیقه 36 با استفاده از این موقعیت موجب مساوی شدن نتیجه شد اما بلافاصله روس‎ها دوباره نتیجه را تغییر داده و پیش افتادند. "لاریونوف" در دقیقه 37 دومین گل روسیه را به ثمر رساند. در دقیقه 46 هم سومین گل روسیه توسط "رامونوف" به ثمر رسید.

دیدار با روسیه سومین و آخرین دیدار تیم فوتبال هفت نفره ایران در مرحله مقدماتی بازی‏‌های پارالمپیک لندن بود. شاگردان امین‌الله مانی که در گروه A قرار دارند پیش از این نیز و در مصاف با تیم‏ های هلند و آرژانتین به برتری دست یافته و صعود خود را به مرحله نیمه نهایی قطعی کرده بودند.

اما در ادامه رقابت‌ها تیم کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف اوکراین، قهرمان پارالمپیک پکن رفت و در پایان با نتیجه 2 بر 1 بازی را به حریف خود واگذار کرد و از حضور در فینال بازماند.

در حالی‌که نیمه اول این دیدار با نتیجه بدون گل به پایان رسیده بود، اوکراینی‌ها در دقیقه 37 دروازه ایران را باز کردند، البته این پایان کار نبود و جاسم بخشی در دقیقه 51 گل تساوی را به ثمر رساند تا امید ایران برای حضور در فینال زنده نگه داشته شود، اما اوکراینی‌ها در فاصله 3 دقیقه مانده به پایان بازی و در دقیقه 57 با یک شوت سنگین دروازه تیم ملی کشورمان را باز کردند تا پیروز این دیدار باشند.

در دیگر دیدار نیمه‌نهایی روسیه، نایب قهرمان پارالمپیک پکن با نتیجه 2 بر 1 برزیل را شکست داد.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال 7 نفره کشورمان ساعت 17 یکشنبه 19 شهریورماه برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی باید به مصاف برزیل برود. تیم‌های اوکراین و روسیه هم مانند پارالمپیک 2008 پکن دیدار فینال را برگزار خواهند کرد.

 

کد خبر 183807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز