مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با یک پیاده روی فضایی طولانی در تلاش برای تعمیر تجهیزات معیوب برق، رکورد پیاده روی فضایی را که پیشتر در اختیار یک زن فضانورد بود، شکستند.

space

خبرگزاری آلمان گزارش داد، بنا به اعلام خبرگزاری روسی ایتارتاس، سونی ویلیامز آمریکایی و آکی هوشاید ژاپنی، فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی توانستند حدود شش ساعت و سی دقیقه را در در خلا بگذرانند و کار کنند تا سه مولد از هشت مولد برق ایستگاه را تعمیر کنند.

یک مقام ناسا گفت که ویلیامز روز چهارشنبه با حدود دو ساعت پیاده‌روی فضایی، رکورد قبلی 39 ساعت و 44 دقیقه پگی وینستون، فضانورد ناسا را پشت سر گذاشت.

این پنجمین پیاده روی فضایی ویلیامز که فضانوردی کهنه کار است، بود. بنا بر بیانیه آژانس فضایی ملی "روسکوسموس" روسیه کار بر روی جعبه‌های برق طبق برنامه پیش می‌رود و ایستگاه برق کافی را از دیگر مولدها که سالم هستند، دریافت می‌کند.

این فضانوردان توانستند یکی از جعبه های معیوب برق را جابجا کنند و بعد از مرحله روغن کاری چفت های اتصال، امیدوار به راه‌اندازی مجدد آنها پس از اتصال به ایستگاه هستند.

در این بیانیه آمده است که اگر این روند با شکست روبرو شود این جعبه برق برای تعمیرات به داخل ایستگاه منتقل می‌شود.
ویلیامز و هوشاید همچنین قرار است در طول پیاده روی فضایی خود یک دوربین تلویزیونی و یک وسیله مولد نور را روی یکی از بازوهای ایستگاه تعویض کنند.

آنها هفته گذشته هشت ساعت و 17 دقیقه را خارج از ایستگاه سپری کردند. آنها توانستند واحد معیوب را جابجا کنند، اما به دلیل مشکلات در چفت ها نتوانستند واحد جایگزین را نصب کنند.

کد خبر 183717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز