همشهری‌آنلاین: سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون اشاره به کنار گذاشتن بهمن درّی معاون فرهنگی جنجالی وزارت ارشاد، علی اسماعیلی را که تا پیش از این ریاست دفتر وزیر را عهده دار بود را به عنوان سرپرست تازه این معاونت معرفی کرد.

بهمن دری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم سید محمد حسینی خطاب به علی اسماعیلی آمده است: فرهنگ شرافتی دارد که تشرف به حریمش «فاخلع نعلیک» می‌طلبد.

جامعه اسلامی ما بر محور فرهنگ دینی حرکت می‌کند و قوه محرکه آن نیز  می­‌باید هم از جنس این فرهنگ باشد و هم به نیروی مدیریت مستظهر!

جنابعالی را که آشنا با این قبیله‌اید به سمت «سرپرست معاونت امور فرهنگی» منصوب می­‌نمایم تا در سایه توانایی‌ها و تجارب خویش با عنایت حضرت حق و مشاوره اهالی این طایفه، طیفی از اقدامات را به منصه اجرا بنشانید.

فرصتها " تَمُرُّمَرّ السّحاب" است؛ به اغتنام فرصت بدست آمده، پرونده عمل را تا  مرز مرضی خداوند، ره توشه آخرت نماییم.

به توصیه، توسعه روابط با مراکز فرهنگی، ناشران و نویسندگان و نیز ارتباط با حوزه­ های علمیه و دانشگاه­‌ها را یادآور می­‌شوم.

توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبارتان باد.

به گزارش همشهری‌آنلاین شایعه کناره گیری بهمن دری از معاونت فرهنگی در میانه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در رسانه‌های گروهی پیچید اما او بعد از یک ماه این خبر را تکذیب کرد و گفت که از پستش کناره گیری نمی‌کند و استعفا هم نمی‌دهد.

more

احتمال خانه‌تکانی در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

دو روز بعد بهمن دری در دیدار افطاری برای اردوگاه جهادی برای اعزام کاروان به مناطق زلزله زده آذربایجان به گونه‌ای سخن گفت که کمتر کسی می‌توانست در صحت آن تردید کند. خبرگزاری آریا در گزارشی از این نشست وبه نقل از سخنان بهمن دری این گونه خبرها را کار افراد زخم خورده و ناآگاه دانست و آورد:باید در پی هر شایعه ای کارمان را رها کرده و مشغول پاسخگویی شویم اما با توجه به اهمیت جایگاه معاونت امور فرهنگی باید ابهام آفرینی ها را از پیش رو برداشت.


معاون امور فرهنگی ارشاد در همان زمان گفته بود: این ابهام آفرینی ها و شایعه پراکنی ها توسط عناصر کج فهم و احیانا افراد ناآگاه و زخم خورده دامن زده می شود.
وی تصریح کرد: این افراد صلابت، جسارت و قاطعیت توام با عقلانیت معاونت را برنمی تابند و از هر روزنه ای استفاده می کنند تا به شایعات و ابهام آفرینی دامن بزنند.

بهمن دری گفت: البته در این فرصت زمانی باقی مانده از دولت دهم تلاش خواهیم کرد معاونت امور فرهنگی با کمترین تغییرات مدیریتی مواجه شود و از همکاران رسانه ای هم می خواهم به جای دامن زدن به شایعات به امور مهمتر و نقد و بازتاب فعالیت های فرهنگی بپردازند.

کار تا جایی پیش رفته که دری در همین سخنرانی از برنامه پنج ساله خود خبر داد تا تردید‌ها درباره برکناری خود را بیش از پیش از اذهان پاک کند.

«در چند روز اخیر فرصت خوبی فراهم شد تا چشم انداز برنامه پنج ساله معاونت و نیز برنامه پنج ساله فرهنگی اقوام در کشور را تدوین نمائیم که این مساله برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته است.»

برخی از کارشناسان حوزه نشر معتقدند یکی از دلایل اصلی برکناری بهمن دری انفعال او در برابر افزایش بی‌رویه قیمت کاغذ است و برخی هم برخورد‌های سلیقه‌ای و غیرقانونی او با گروهی از ناشران با سابقه را دلیل برکناری‌اش می‌دانند.

در اطلاعیه وزارت ارشاد هیچ اشاره‌ای به دلیل کنار گذاشته شدن دّری نشده است. همچنانکه دو سال قبل هم محسن پرویز به یکباره از کار برکنار شد. پرویز تیرماه سال 1389 برکنار شد و مدت تصدی‌اش بر معاونت فرهنگی نزدیک به 5 سال به طول انجامید اما دری دو سال و دو ماه بیشتر دوام نیاورد.

more

معاون جدید امور فرهنگی وزارت ارشاد معرفی شد

 واکنش دری به برکناری‌اش

بهمن دری اخوی دقایقی پس از اعلام خبر برکناری‌اش از معاونت فرهنگی ارشاد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با صحبتی که با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادیم، گفتند معاونت نیازمند تحول است و لازم است مجموعه با نیروی جدید کارش را آغاز کند.

دری که در دوران مدیریتش در ارشاد تماس‌های تلفنی را جواب نمی‌داد، در پاسخ به این پرسش که گفته بود قصد ترک معاونت ارشاد را ندارد، اظهار کرد: الآن هم می‌گویم؛ من اهل استعفا نیستم.

کد خبر 183667

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز