شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: دکوراسیون حمام با استفاده از رنگ، بسیار تاثیرگذار و آن را مدرن نشان می‌دهد. رنگ به این فضا هویت می‌دهد.

آشنایی با ایده‌های رنگی برای حمام

کاشی رنگی

کاشی یکی از بادوام‌ترین روش‌ها برای رنگ و آب دادن به حمام است. تنوع کاشی‌ها در رنگ‌های مختلف از یک نوع آن‌قدر زیاد است که می‌توانید طرح دلخواه خود را به‌راحتی پیاده کنید. برای مدرن کردن این فضا، کاشی‌ متالیک را امتحان کنید.

اگر فضا تک رنگ مثلا تمام آبی است، کاشی‌ها را به صورت مورب نصب کنید تا جلوه بیش‌تری پیدا کند.

در صورتی که کاشی ساده و ارزان قیمتی خریده‌اید، چند رنگ را انتخاب و با هم هماهنگ کنید. با کاشی‌های سبز و سفید، حالت شطرنجی و غنی‌ای ایجاد کنید.

در صورتی که رنگ حمام خنثی است، از کاشی‌های ستاره‌ای مراکشی که مثلا ترکیبی از رنگ‌های آبی، قهوه‌ای روشن و مشکی است و طرح گرافیکی ایجاد می‌کند، استفاده نمایید.

تاثیر هنری در حمام

با روش‌های مختلف حس هنری در این فضا ایجاد کنید. رنگ، روشی آسان برای این حس است. با استفاده از رنگ‌های زنده و ترکیب آن‌ها می‌توانید اثر هنری‌ای که فکرش را هم نمی‌کنید، بوجود آورید. با الهام از یک اثر هنری، همان طرح را با رنگ‌های مشابه روی دیوار پیاده کنید.

برای استفاده از رنگ‌های مختلف، دیوارها را به صورت راه راه رنگ کنید. برای جلب توجه، رنگ و اندازه نوارها را روی یکی از دیوارها متفاوت انتخاب کنید. از رنگ، برای جدید نشان دادن حمام استفاده کنید. در صورت صاف بودن درهای کابینت‌، از آن به عنوان بوم نقاشی استفاده کنید. طرح گرافیکی یک گل ساده به رنگ پرتقالی یا صورتی روشن را روی آن پیاده کنید تا در برابر دیوارهای سفید جلوه کند.

در صورتی که اتاق بچه‌ها دارای حمام است، هر در را یک رنگ کنید. قرمز، سبز، نارنجی و آبی را روی هر در پیاده کنید. کشوهای کابینت را نیز مختلف رنگ نمایید.

کف حمام

برای کف حمام، رنگ خنثی انتخاب نمایید. با استفاده از کاشی آبی رنگ و نیز تراکوتا، سبک اسپانیایی را در این فضا پیاده کنید.

در صورتی که حمام دارای کابین دوش است، می‌توانید از کفپوش‌های بادوام و ضدآب به رنگ‌های صورتی یا نارنجی در طرح‌های مختلف که مقرون به صرفه هستند، استفاده کنید تا برای تنوع به‌راحتی آن را تعویض کنید.

دکوراسیون

http://www.ehow.com

کد خبر 183473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز